تولید ۳ میلیون اصله نهال در حوزه منابع طبیعی ساری

۳ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری تولید شد.

فتح الله غفاری چراتی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری در نشست هم اندیشی در خصوص برنامه‌های ستاد نوروزی و موضوعات مرتبط با پارک‌های جنگلی و تبیین برنامه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: ۳ میلیون اصله نهال از ابتدای امسال تاکنون در نهالستان‌های حوزه این اداره کل تولید شده است.

او افزود: ۷۹۴ هزار و ۱۴ هکتار جنگل در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری وجود دارد که در کنار آن چندین پارک جنگلی نظیر پارک نور، پارک شهید زارع، پارک سه کوه تپه، جوارم و آذر رود می باشد که در خدمت و دسترس مردم و گردشگران قرار دارد.

غفاری چراتی گفت: در حوزه نهال کاری نیز ما در پس از انقلاب اسلامی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری، مجموعا حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل کاری داشتیم و در سال گذشته علیرغم برش ۸۰۰ هزار هکتاری برای زراعت چوب، ما موفق به ثبت و انجام یک هزار و ۱۵۹ هکتار زراعت چوب شدیم.

او افزود: در واقع روند کاری ما یک روند رو به رشد است و در سال جاری نیز با دستور رئیس جمهور و تاکید مقام عالی وزارت، طرح کاشت یک میلیارد نهال طی ۴ سال مطرح و در حال پیگیری هستیم.

غفاری چراتی گفت: با توجه به فعالیت هفت نهالستانی که در حوزه اداره کل ساری داریم بنظر می‌رسد بتوانیم به یک رکورد خوب تولید اصله نهال و افزایش سرانه فضای سبز دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار