هشدار سران عرب:

اسرائیل به ثبات خاورمیانه آسیب می‌زند

سران کشورهای عربی در نشست اتحادیه عرب «اقدامات یکجانبه» رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و کرانه باختری را محکوم کردند.

نشست اتحادیه عرب در قاهره شاهد آن بود که بسیاری از سران منطقه «اقدامات یکجانبه» اسرائیل را برای هدف قرار دادن فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری به دلیل تشدید ناآرامی‌های منطقه‌ای محکوم کردند.

به گزارش آرتی، رهبران مصر، اردن و فلسطین نیز به حمایت از اردن به عنوان متولی سومین مکان مقدس اسلام، «مسجد الاقصی» در قدس اشغالی، رأی دادند.

هر اقدامی از سوی مقامات صهیونیستی برای تغییر وضعیت بیت المقدس، «گزینه‌های مهمی» را برای مذاکرات صلح در مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین باقی می‌گذارد.

در همین حال «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عملیات شب گذشته (دوشنبه شب) یک فلسطینی در شهر قدس اشغالی با ضربه چاقو به عناصر رژیم صهیونیستی را امتداد انقلاب مردم فلسطین علیه توحش و جنایات این رژیم توصیف کرد.

پیش از این اما هلال احمر فلسطین روز گذشته گزارش داد که یک فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیست در شهر نابلس در کرانه باختری اوایل روز جاری به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نسبت به وقوع جنگ و درگیری داخلی در سایه اصرار کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو بر انجام اصلاحات قضایی هشدار داد و تأکید کرد: «همه به این نتیجه و احساس رسیده‌اند که اوضاع کنونی همچون انباری از باروت است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار