مدیر کل ارتباطات استان بوشهر:

زیرساخت‌های ارتباطی در روستاهای جم تقویت می‌شود

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با ایجاد سایت‌های جدید، زیرساخت‌های ارتباطی در روستاهای جم تقویت می‌شود.

علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر  صبح یکشنبه در بازدید از مراحل احداث و راه اندازی سایت همراه در روستای لاورده از توابع شهرستان جم اظهار داشت: با احداث سایت جدید، روستای لاورده با جمعیت ۷۱ خانوار و ۲ روستای دیگر نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: روستا‌های اقماری، روستای لاورگل از توابع شهرستان جم با جمعیت ۴۲ خانوار و روستای شصت پیچ هستند.

سملیان اظهار کرد: سایت همراه لاورده با تکنولوژی ۴G توسط شرکت ایرانسل طراحی در حال اجرا است و هزینه اجرای این سایت‌ها از محل طرح خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تأمین شده است.

وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های فنی مورد نیاز و استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی در روستاها، منجر به توسعه کسب و کار‌ها و ایجاد اشتغال جدید می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: این اداره کل به عنوان بررسی کننده طرح‌های حوزه فاوا در اشتغال پایدار روستایی و عشایری، از این محل، به کسب و کار‌های روستایی در حوزه فاوا و دفاتر خدمات ict روستایی تسهیلاتی اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سامانه کارا مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.