اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم برای توسعه و عمران روستا‌های استان

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم برای توسعه و عمران روستا‌های استان خبر داد و گفت : تنها در دهه فجر امسال ۲۶۰ پروژه روستایی با اعتباری بیش از ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

امیر خسروانی مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : با عزم دولت نگاه ویژه‌ای برای توسعه روستایی تعریف و هدفگذاری شده و خوشبختانه براساس قوانین خاص روستایی و حمایت دولت شاهد اختصاص بودجه و تسهیلات کم بهره در همه حوزه‌های تولیدی، عمرانی، خدماتی، بهداشتی و گردشگری در سطح روستا‌های کرمانشاه هستیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بیش از ۱۴/۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای طرح‌های درآمدزا و تولیدی دهیاری‌ها به‌همراه خرید ماشین آلات عمرانی و خدماتی اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه افزود: بالا بردن سهم اشتغال و پایداری جمعیت در جهت توسعه و پیشرفت روستا‌ها اولویت اساسی این دفتر است و همه ابزار‌های قانونی ممکن را برای این مهم بکار گرفته ایم.

وی گفت: تنوع و پیچیدگی حوزه روستایی نیازمند بستر‌ها و ابزار ترکیبی برای پیشبرد و تحقق برنامه‌ها بوده که این دفتر با چنین نگرشی موضوعات روستا‌های استان را پیگیری کرده است.

رئیس کارگروه عمرانی مدیران کل روستایی کشور سپس با اشاره به اختصاص ۴۳ میلیارد تومان اعتبار از محل بند الف ماده ۳۹ قانون مالیات برارزش افزوده برای نخستین بار و افزایش صد درصدی اعتبارات ماده ۵۸ نسبت به مشابه سال قبل تصریح کرد: ۱۲/۴ میلیارد تومان در همین رابطه برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

خسروانی افزود: در نیمه اول سالجاری ۱۲/۵ میلیارد تومان از محل ماده ۴۲ برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی به حساب دهیاری‌های واجد شرایط استان کرمانشاه واریز شده است.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: افزایش سهم اعتبارات روستایی در کنار نظام‌مندی سیستمی و همچنین مشارکت مردم با دهیاران و شورا‌ها با توجه به فراوانی آنها، چشم‌انداز و آینده روشنی در برابر جامعه هدف روستایی استان قرار داده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.