تحصیل بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند که ۶۰۰ نفر آن‌ها دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی هستند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه گفت : ارتقای روابط آموزشی کرمانشاه و عراق، امنیت و آرامش منطقه را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به حضور گسترده دانشجویان عراقی در استان گفت: ارتقای روابط آموزشی کرمانشاه و عراق، امنیت و آرامش منطقه را تقویت می‌کند که لازم است از این ظرفیت بخوبی و در سطوح مختلف استفاده کنیم. در حال حاضر بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند که ۶۰۰ نفر آن‌ها دانشجوی رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های کشور برای توسعه استان هستم و این امکان وجود دارد که فعالان فرهنگی کرمانشاهی به منظور تعمیق روابط بین ۲ کشور ایران و عراق و امنیت بیشتر مرز‌ها به توسعه مراکز آموزشی در استان و در کشور عراق توجه و ورود کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان‌های همجوار مرز با کشور عراق سالیان متمادی با یکدیگر زندگی کرده اند و دارای اشتراکات فراوانی هستند، بیان داشت: با روند توسعه مراکز آموزشی و مدرسه سازی می‌توان از ظرفیت اتباع عراقی استفاده بهتر و بیشتری کرد.

صحرایی تصریح کرد: هر چقدر دانش آموزان و دانشجویان عراقی در استان مشغول تحصیل شوند در توسعه پایدار و گسترش امنیت منطقه هم تاثیرگذار خواهند بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار