تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای توقف کمک‌ها به اوکراین

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه قطعنامه‌ای خواستار توقف کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین هستند.

برخی نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش هستند تا با ارائه قطعنامه‌ای از دولت آمریکا بخواهند که به ارائه کمک‌های نظامی به دولت اوکراین پایان دهد.

به گزارش فاکس نیوز، مت گائتز، نماینده جمهوری خواه ایالت فلوریدا قصد دارد قطعنامه‌ای را در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کند که از دولت بایدن می‌خواهد به کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین پایان دهد.

این قطعنامه از حمایت او و ۱۰ نماینده دیگر مجلس نمایندگان آمریکا برخودار است و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد که پس از نزدیک به یک سال جنگ، به سوی توافق صلح حرکت کنند.

در این قطعنامه آمده است که آمریکا ۱۱۰ میلیارد دلار تاکنون به دولت کی‌یف در اشکال مختلف از جمله نظامی، مالی و کمک‌های بشردوستانه کمک کرده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود: «کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین می‌تواند به طور مؤثری باعث کشیده شدن پای ناتو به این جنگ شود. ما به آن‌ها درباره تشدید غیرقابل پیش‌بینی نبرد در اوکراین هشدار می‌دهیم.»

او افزود: «آمریکا و متحدانش به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ تا جایی که امکان‌پذیر باشد، هستند. آن‌ها می‌خواهند این جنگ فرسایشی شود. به همین منظور، آن‌ها در حال ارسال تسلیحات تهاجمی سنگین به اوکراین و تشویق آشکار این کشور برای تصاحب سرزمین ما هستند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار