افتتاح مرکز همکاری‌های فناوری جهاد دانشگاهی فارس

در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مرکز همکاری‌های فناوری و دفتر ارتباط با صنعت جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز افتتاح شد.

امیرحسین استقلال رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس در مراسم افتتاح مرکز همکاری‌های فناوری و دفتر ارتباط با صنعت، گفت: این اقدام با هدف کاهش فاصله بین نیاز‌ها و ظرفیت‌های صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.

امیرحسین استقلال گفت: جهاددانشگاهی با هدف نزدیک کردن آموزش و پژوهش‌های دانشگاهی با نیاز‌های بخش صنعت و تبدیل دستاورد‌ها به فناوری و در راستای کمک به حل مسائل کشور، این اقدام را پایه ریزی و اجرا کرده است.

او گفت: شکل‌گیری این دفتر که توان و ظرفیت تبدیل آموزش‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی به محصولات کاربردی در جامعه و صنعت را دارد، تحرکی را در تسهیل، برقراری و تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت، ایجاد خواهد کرد.

استقلال با بیان اینکه امروز نیازمند یک تسهیل‌گر برای عهده گرفتن امور تخصصی در این زمینه هستیم، گفت: نیازمند تسهیلگری هستیم تا بتواند ارتباط بین عرضه کننده و متقاضیان پژوهش و فناوری را تقویت کند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: با توجه به اینکه سازوکار جدید خصوصی خواهد بود و پایداری آن از یک سو به برقراری ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه و از سویی موفقیت در انعقاد قرارداد‌های پژوهش و فناوری، منوط است، بیش از پیش برای رفع نگرانی‌ها و مسائل مرتبط تلاش می‌کند.

استقلال گفت: به دلیل اینکه این تسهیلگر تلاش می‌کند تا بتواند با گام‌های موفق خود، از طریق به هم رسانی ظرفیت‌ها و نیاز‌های دانشگاه و صنعت، منتفع شود لذا اقدامات هدفمندتر و اثرگذارتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار