افزایش شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی در شهر‌های محروم گلستان

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی گلستان گفت: شعبه‌های تامین اجتماعی در گمیشان، مراوه تپه و گالیکش با هدف حمایت از نقاط محروم در حال راه اندازی است.

نودهی امروز سه شنبه ۱۸ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تلاش کردیم با توسعه تامین اجتماعی نقش موثری در توسعه استان داشته باشیم و افزایش تعداد شعبه‌های تامین اجتماعی در همین راستا انجام شده است.

او می‌گوید: ظرفیت راه اندازی شعبه سوم تامین اجتماعی در گرگان و راه اندازی شعبه دوم در گنبد کاووس وجود دارد و مکاتبات لازم برای اجرایی شدن آن در حال انجام است.


نودهی گفت: بیش از ۴۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و این سازمان در گلستان دارای ۱۴ شعبه، ۸ کارگزاری و ۵ شعبه اقماری است.

او افزود: ۲۷۸ هزار و ۸۴۶ نفر در استان گلستان به عنوان بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر کل تامین دراستان گلستان گفت: نبود تراز منابع و مصارف و کسری نقدینگی ناشی از آن، استقزاض بانکی بی‌رویه و انباشته شده برای جبران نقدینگی سازمان از جمله چالش‌های حوزه بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی است.

نودهی با اشاره به رقم بالای طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت گفت: اگر دولت بدهی به سازمان را پرداخت نکند سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند پاسخگوی بیمه شدگان باشد.

او‌افزود: در حال حاضر سازمان با کسری نقدینگی ۱۰ هزار میلیاردی روبرو است و اگر این روند پایدار باشد در سال‌های آتی سازمان برای پاسخگویی به هزینه هادر حوزه بیمه بیکاری و حقوق بازنشستگی دچار مشکل خواهد شد.

او درباره مطالبات سازمان تامین اجتماعی دراستان گفت:۴۰۰ میلیارد تومان در استان از کارفرمایان طلب داریم و بدهی برخی شهرداری‌ها مربوط به ۲۰ سال گذشته است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی گلستان با اشاره به طلاق‌های صوری برای دریافت حقوق پدر و مادر فوت شده گفت: ما مسئول صیانت از صندوق بیمه شدگان هستیم و متاسفانه با این اقدام بد اخلاقی به اوج رسیده و خیانت به حق الناس است.

نودهی با انتقاد از قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان در این باره گفت: قانون بخشودگی جرایم کارفرمای خوش حساب باید مشوق داشته باشد نه کارفرمایان بد حساب و قانون بخشودگی باید به کارفرمایان خوش حساب تعلق گیرد.

او افزود: افرادی که پس از ۱۵ سال بدهی حالا میخواهند مبلغ بدهی را پرداخت کنند جزو کارفرمایان خوش حساب نیستند و این ظلم به کارگران مظلوم است.

برچسب ها: تامین اجتماعی ، شعبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.