کابوس منچسترسیتی:سیتیزن‌ها احتمالا ۳ جام را از دست می دهند

رسانه‌های انگلیسی با بررسی قوانین سعی می‌کنند به این سوال پاسخ بدهند که در صورت قطعی شدن کسر امتیاز از منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین مالی، تبعات این حکم برای سیتی چه خواهد بود؟

امروز منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، به بیش از ۱۰۰ مورد نقض قوانین مالی متهم شد. این تخلفات از زمانی که گروه ابوظبی یونایتد مالکیت باشگاه را در سال ۲۰۰۸ به عهده گرفت تا سال ۲۰۱۸ انجام شده است.

از این پس یک کمیسیون مستقل بررسی اتهامات سیتی را به عهده خواهد گرفت و در نهایت میزان مجازات باشگاه را همین کمیسیون تعیین خواهد کرد. مجازات‌هایی که می‌تواند شامل کسر امتیاز بشود.

سیتی از سال ۲۰۰۸ که مالکیتش در اختیار این گروه مالی اماراتی قرار گرفت تا کنون ۶ بار فاتح لیگ برتر شده است. برخی رسانه‌های انگلیسی مدعی هستند در صورتی که کمیسیون مستقل حکم به کسر امتیاز از منچسترسیتی بدهد، حتی در صورت کسر امتیازاتی اندک، ممکن است سیتیزن‌ها چند عنوان قهرمانی خود را از دست بدهند.

بر اساس این بررسی اگر در هر فصل از منچسترسیتی حتی ۲ امتیاز کم بشود لیورپول در فصل‌های ۱۹-۲۰۱۸ و ۲۲-۲۰۲۱ در جدول بالاتر از آن‌ها خواهد ایستاد و در نتیجه عنوان قهرمانی به لیورپول تعلق خواهد گرفت، اما این پایان کار نخواهد بود. سیتی در صورت کسر حتی ۲ امتیاز در فصل ۱۲-۲۰۱۱ هم رتبه اول را به منچستریونایتد واگذار خواهد کرد و شیاطین سرخ به عنوان قهرمان آن فصل معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار