ساخت شهر بم بزرگترین دستاورد انقلاب بود

فرماندار بم گفت: ساخت شهربم بعد از زلزله بزرگ ترین دستاورد انقلاب بود.

 محمد برزنگ فرماندار بم‌گفت :یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی ساخت شهر بم بودو

او افزود: بعد از زلزله این شهر دروباره ساخته شد شهر بم یک شهر تاریخی و کهن و از یک طرف شهر جوان و ۱۹ ساله است که از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی ساخت شهر بم است.

او بیان کرد:  ساخت سد نسا بم، گاز کشی به شهر بم و بروات و روستاهها، برق رسانی و آب رسانی وخطوط تلفن ،ایجاد فرودگاه ونیز افزایش پرواز‌های بم به تهران به ۵ پرواز ،ایجاد دانشگاه علوم‌پزشکی بم ،ساخت بیمارستان، ایجاد گلخانه و دو بانده شدن محور بم به  کرمان بود.

برزنگ بیان کرد: ایجاد شهرک صنعتی و ایجاد بیش از ۱۱۰ واحد سردخانه نگهداری خرما ونیز تولید بهترین خرمای جهان در بم و صادرات آن به بیش از ۶۰ کشور دنیا از دیگر دستاوردهاست.

فرماندار بم افزود: بم قطب خودرو سازی کشور با ۶ کارخانه خودرو سازی در مجموعه ارگ جدیداست.

الله آبادی رییس آموزش وپرورش بم گفت: بعد از زلزله سال ۸۲ آمار دانش آموزان ۱۸ هزار نفر بود و اکنون ۳۸هزار دانش آموز در بم ،در حال تعلیم علم و دانش هستند.

حجت الاسلام علی آبادی رییس اداره تبلیغات اسلامی بم‌گفت: یکی از بزرگترین دستاورد نظام اسلامی ایران احیا مساجد بم است.

ا و تصریح کرد:در زلزله تمام مساجد بم تخریب شد و اکنون ۲۰۰ مسجد حسینه تکایا در بم ساخته شده است.

رییس تبلیغات اسلامی بم بیان کرد: عزاداری بم به نماد مذهبی و کشور تبدیل شده است.

سرحدی رییس دانشگاه ازاد بم‌گفت :قبل از انقلاب هیچ دانشگاهی در بم نبود و به برکت انقلاب اسلامی اکنون در دانشگاه آزاد ، دانشگاه علوم پزشکی، پیام نور، مجتمع عالی  ۷هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

قاسمی مدیر پایگاه جهانی ارگ بم‌ نیز اظهار کرد :عملیات مرمت و باز سازی بزرگترین بنای خشت گلی جان ارگ بم د ر حال انجام است.

او افزود: عملیات نجات بخشی این اثر بزرگ در دستو کار است، بخش‌های وسیعی از این مجموعه تاریخی و کهن به طور کامل مرمت و باز سازی شده است.

 

برچسب ها: شهرتاریخی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار