اذعان مقام انگلیسی به ضربات برگزیت بر اقتصاد انگلیس

مقام انگلیسی تایید کرد ضربات ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به اقتصاد این کشور زودتر از حد انتظار در حال نمایان شدن است.

 معاون بانک مرکزی انگلیس گفت: ضربات ناشی از برگزیت به اقتصاد انگلیس زودتر از حد انتظار در حال نمایان شدن است.

بن برادبنت، معاون بانک مرکزی انگلیس، امروز (پنجشنبه) در کنفرانسی خبری گفت: برگزیت طبق ارزیابی ما، قابلیت تولید در کشور ما را برای چندین سال کاهش داده است.

او افزود: ما برآورد و تخمین هایمان را درباره تأثیرات بلندمدت را تغییر نداده ایم، اما اکنون زمان وقوع آن‌ها را زودتر می‌دانیم. ما فکر می‌کنیم این امر زودتر از آنچه در ابتدا انتظار داشتیم، رخ می‌دهد.

پیش از این رسانه های انگلیسی اعلام کردند مطالعات مرکز عملکرد اقتصادی انگلیس حاکیست که برگزیت ۵.۸ میلیارد پوند برای مصرف کنندگان در این کشور خرج داشته و بیشترین فشار را به اقشار کم درآمد وارد کرده است.

هرچند طبق توافق تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس، هیچ تعرفه رسمی بر واردات مواد غذایی وجود ندارد، اما یافته‌های مرکز عملکرد اقتصادی انگلیس نشان می‌دهد که شرکت‌ها با "موانع غیر تعرفه ای" مانند قوانین بهداشتی گوشت تازه مواجه هستند و به همین خاطر، کسب و کار‌ها هزینه‌های اضافی را به مشتریان منتقل کرده اند.

ریچارد دیویس، استاد دانشگاه بریستول که یکی از نویسندگان این تحقیق است، معتقد است که انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا، یک رابطه تجاری عمیق را با رابطه‌ای که شامل طیف وسیعی از موانع اداری است عوض کرده است. این موانع به گفته او منجر به افزایش ۶ درصدی قیمت مواد غذایی از سال ۲۰۱۹ تا پایان سال گذشته میلادی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار