محمود عباس طرح مهم امنیتی آمریکا برای کرانه باختری را رد کرد

منابع آمریکایی و صهیونیست خبر دادند بلینکن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را برای پذیرش یک طرح امنیتی در کرانه باختری تحت فشار قرار داده است.

پایگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی خبر داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار اخیر خود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، او را برای پذیرش یک طرح امنیتی در کرانه باختری تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، طرح آمریکا شامل آموزش نیرو‌های ویژه فلسطینی برای برخورد با «افراد مسلح» در کرانه باختری به طور خاص در نابلس و جنین است. این گزارش افزوده که فلسطینی‌ها با این طرح مخالفت کرده‌اند که دربردارنده مطالبات رژیم صهیونیستی است.

در این گزارش آمده که دولت آمریکا در بررسی راه‌های بازگشت آرامش به سرزمین‌های فلسطینی و جلوگیری از انتفاضه سوم، معتقدند که ضعف سلطه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی افزایش تنش در کرانه باختری را باعث شده است. آمریکا با این اقدام فلسطینیان را مقابل همدیگر قرار می‌دهد.

«آنتونی بلینکن» که روز سه‌شنبه در رام‌الله با «محمود عباس» و مقامات ارشد امنیتی تشکیلات خودگردان با حضور رؤسای دستگاه‌های امنیت مصر و اردن دیدار کرد، همچنین تجدید نظر فلسطین در توقف هماهنگی با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

هفته گذشته و در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنین که شهادت ۹ فلسطینی را موجب شد، تشکیلات خودگردان اعلام کرد که همه هماهنگی‌های امنیتی خود را با اسرائیل متوقف می‌کند.

این در حالی است که این رژیم در ماه‌های اخیر عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری افراد مسلح گروه‌های «عرین الاسود» در نابلس و «کتبیة جنین» در جنین انجام داده که همواره با خشونت و تخریب خانه‌ها و هدف قرار دادن غیر نظامیان همراه بوده است. رژیم کودکش صهیونیستی در ماه ژانویه گذشته ۳۵ فلسطینی از جمله ۸ کودک را به شهادت رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
چه عجب خودش که مزدورشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
کشوری که ۴۸ بار قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل رو وتو کرده

کشوری که از سال ۱۹۶۷ چشمش رو روی ۳۰۰ بمب اتم اسراییل بسته

کشوری که از سال ۱۹۷۱ تا کنون هرسال ۳ میلیارد دلار کمک بلاعوض به اسراییل داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام آقای عباس ،

تا فلسطین هست ،
ما هستیم ،
برای فلسطین ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار