تاکید عراق بر محوری دانستن مسئله فلسطین

وزارت امور خارجه عراق با محکومیت حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین، تاکید کرد این کشور از مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق شامگاه امروز (شنبه) حمله نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به اردوگاه جنین در فلسطین را محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الصحاف گفت:  موضع بغداد در قبال موضوع فلسطین به عنوان یک موضوع محوری، ثابت و اصولی است.

وزارت امور خارجه عراق همچنین همبستگی ملت و دولت این کشور را با ساکنان قدس شریف اعلام کرده و خواستار توقف حملات خصمانه به غیر نظامیان شد.

پیش از این نیز رئیس ائتلاف الفتح عراق با اشاره به عملیات ضد صهیونیستی دیروز و امروز قدس اشغالی، گفت که آنچه که فلسطینیان قهرمان علیه صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، حق مشروع و طبیعی آنها است.‌

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. «خیری علقم» مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این عملیات پس از آن رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۰ فلسطینی دیگر را مجروح کرده بودند.  صبح امروز نیز یک فلسطینی به سوی صهیونیست‌ها تیراندازی کرد و دست کم دو نفر در این تیراندازی که در محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی رخ داد، مجروح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار