جهش بهای نفت در بازار جهانی

با روند رو به بهبود تقاضای نفت خام از سوی چین، بهای طلای سیاه در بازار انرژی افزایشی شد.

با افزایش امیدواری‌ها از رشد بیشتر از انتظار اقتصاد آمریکا و نیز روند رو به بهبود تقاضای نفت خام از سوی چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، بهای طلای سیاه در بازار جهانی امروز (جمعه) شاهد افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۳۰ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۲۷ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.

دیروز نیز بهای هر دو شاخص اصلی نفت خام در بازار جهانی بیش از یک درصد افزایش را تجربه کرد تا بدین ترتیب بهای طلای سیاه برای سومین هفته متوالی شاهد روند صعودی باشد.

کشور‌های صادرکننده نفت خام عضو اوپک پلاس قرار است هفته آینده نشستی را درباره بازنگری در سطح عرضه نفت برگزار کنند. با این حال، منابع آگاه اعلام کردند انتظار می‌رود سطح تولید اوپک و شرکایش بدون تغییر باقی بماند.

نرخ بهره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نیز یکی دیگر از مسائل دخیل در قیمت جهانی نفت محسوب می‌شود. نشست بعدی این نهاد برای تصمیم گیری نرخ جدید بهره در ۳۱ ژانویه و اول فوریه برگزار خواهد شد. افزایش نرخ تورم و نیز رشد بیشتر از انتظار اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی، می‌تواند در این موضوع اثرگذار باشد.

برچسب ها: بهای نفت ، نفت برنت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا جنگ به پا میکند تا اقتصادش را نجات دهد!!! امیدوارم این لاشخور، از صحنه روزگار محو شود
آخرین اخبار