افزایش دوباره بهای نفت در بازار انرژی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار‌های جهانی با افزایش یک درصدی همراه بود.

بهای نفت خام در بازار انرژی امروز (پنجشنبه) به دلیل امیدواری‌ها برای افزایش تقاضا در چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده طلای سیاه، و نیز افزایش کمتر از انتظار ذخایر نفتی آمریکا شاهد رشد یک درصدی بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۷۸ سنت افزایش، به ۸۶ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۵ سنت افزایش، ۸۰ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

جیووانی استانوو، تحلیلگر یو بی اس در این باره می‌گوید: بازگشایی بازار‌های انرژی شرق آسیا پس از تعطیلات سال نوی چینی، باعث رونق دوباره بازار نفت شد. بازار اکنون در انتظار نشست آتی اوپک پلاس است.

با کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین، چشم انداز واردات نفت پکن روشن‌تر شده و دلالان بازار انرژی امیدوارند این کشور به صورت گام به گام به میزان واردات پیش از همه گیری برسد.

از دیگر سو، اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام این کشور کمتر از میزان انتظار و تنها ۴۴۸ هزار بشکه افزایش را در هفته منتهی به بیستم ژانویه ثبت کرده است. پیش‌تر برآورد‌ها حاکی از آن بود که میزان افزایش ذخایر نفتی آمریکا یک میلیون بشکه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار