پرداخت ۳۶۰ فقره تسهیلات به مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۶۰ فقره تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ ماهه به مستمری بگیران این دستگاه در استان پرداخت می‌شود.

حسین تراکمه اظهار داشت: در راستای تکریم مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی برای نخستین بار در کشور ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران این صندوق پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تعداد مستمری بگیران این دستگاه در استان سه هزار و ۳۰۰ نفر است که ۳۶۰ نفر از آن‌ها واجد شرایط دریافت تسهیلات هستند که از طریق کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی به این افراد اطلاع رسانی خواهد شد.

تراکمه اضافه کرد: این تسهیلات با توافقات صورت گرفته با بانک عامل قرار است بدون ضامن و بدون مراجعه حضوریِ مستمری بگیران به بانک در اختیار آنان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: هم اکنون ۵۲ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

تراکمه تصریح کرد: حق بیمه در این صندوق ۱۵ درصد است که ۵ درصد از سوی بیمه شده و ۱۰ درصد آن از سوی دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود.

وی گفت: بازنشستگی، از‌کار افتادگی، مستمری فوت برای بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از جمله مزایای عضویت در این صندوق به شمار می‌رود.

تراکمه ادامه داد: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد بیمه اجتماعی می‌توانند با مراجعه به ۳۰ کارگزاری استان به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار