ساماندهی و مرمت ۱۵ گلزار شهدای استان قزوین

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی و مرمت ۱۵ گلزار شهدای استان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

محمدرضا شکوهی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: قزوین جزو استان‌های برتر در ساماندهی گلزار شهدا در کشور است و ساماندهی گلزار شهدای آن یک مرتبه در سال‌های اخیر انجام شد، اما به دلیل گذشت زمان و وضعیت آب و هوا، دوباره مرمت و بازسازی شدند.

شکوهی بیان کرد: امسال برای ساماندهی گلزار شهدا ۲ مناقصه برگزار کردیم که در بحث بهسازی و مرمت ۱۵ گلزار شهدای استان ۱۳ میلیارد ریال و برای تعویض ۱۳۰ سنگ مزار شهدای شهر قزوین نیز ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به ۳۸۸ باب گلزار شهدا در سطح استان قزوین، اعلام کرد: ۵۶ گلزار در شهر‌ها و ۳۳۲ گلزار روستایی با یک هزار و ۲۹ مزار شهید وجود دارد که اولویت اصلی بازسازی، گلزار شهدای روستایی است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۸۰ سنگ مزار شهدا در قزوین تاکنون ۹۵۰ سنگ فرسوده تعویض شده و کار تعویض ۱۳۰ قطعه سنگ مزار باقی مانده نیز به زودی انجام می‌شود.

شکوهی با اشاره به احداث قطعه شهدای مفقودالاثر در گلزار شهدا قزوین، افزود: ۱۸۵ شهید مفقودالاثر در استان قزوین داریم که هم اکنون سنگ مزار ۴۵ شهید در شهر قزوین آماده شده و احداث یادمان شهدای مفقودالاثر و شهدای شاخص در گلزار شهدای قزوین در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: براساس قانون، بنیاد شهید موظف است که یک مرتبه کار ساماندهی و مرمت گلزار شهدا را انجام دهد و بعد از آن نگهداری، حفظ و حراست از گلزار شهدا برعهده شهرداری، فرمانداری، دهیاری و بخشداری‌ها خواهد بود.

به گفته معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، هم اکنون عملیات برق رسانی ۵۰ درصد گلزار شهدا استان انجام شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.