مربی فوتبال:

توجه به رده‌های پایه سرمایه‌گذاری برای آینده است

حنیفی گفت: توجه به بازیکنان و تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری برای رسیدن به آینده درخشان است.

محسن حنیفی مربی درجه B کنفدراسیون فوتبال آسیا و بازیکن سابق لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران بابیان اینکه توجه به رده‌های سنی پایه تضمین‌کننده آینده فوتبال کشور است، افزود: فوتبال پایه نقشی مهم در تربیت بازیکنان زبده برای رده سنی بزرگسال دارد و هر چه در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری شود، در فوتبال رده بزرگسالان بازگشت سرمایه تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه استعدادیابی موضوع کلیدی در توسعه ورزش به‌ویژه فوتبال محسوب می‌شود، ادامه داد: استعداد‌ها باید در دوره نونهالی شناسایی شوند تا بتوان برای پرورش بازیکن‌های مستعد، آنان را به درستی آموزش داد.

بازیکن سابق تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران اظهار کرد: در یک برنامه‌ریزی پنج تا ۱۰ ساله با استفاده از ظرفیت بازیکنان پیشکسوت و تمرکز بر استعدادیابی و سرمایه‌گذاری در بخش فوتبال پایه، باشگاه‌های بزرگ فوتبال کشور دیگر نیاز به جذب بازیکن خارجی با قیمت بالا نخواهند داشت و می‌توانند در ترکیب کامل تیم خود از بازیکنان داخلی استفاده کنند.

حنیفی که به عنوان مربی تیم‌های پایه در شهرستان گرمسار استان سمنان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: اکنون تیم‌های بزرگ از جمله استقلال و پرسپولیس بازیکنان خود را از تیم‌های خارجی تامین می‌کنند در صورتی که اگر فوتبال پایه تقویت شود در رده بزرگسال مشکلی نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار