حمل و نقل عمومی به مناسبت روز هوای پاک در مشهد رایگان است

حمل و نقل عمومی در بخش اتوسرانی و مترو امروز ٢٩ دی ماه و در روز هوای پاک در مشهد رایگان است.

مجتبی زمانیان وحیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد در این خصوص  گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به استفاده از این ناوگان یکی از راه حل‌های کاهش آلودگی هوا در کلانشهر‌ها و شهرهاست.

او افزود: از این رو برای تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی، سرویس دهی قطارشهری در خطوط یک و ٢ امروز رایگان است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها، در راستای تسهیل دسترسی شرکت‌کنندگان در آزمون به حمل و نقل عمومی، سرویس‌دهی ناوگان قطار شهری مشهد در روز جمعه یک ساعت افزایش می‌یابد.

زمانیان بیان کرد: در این راستا سرویس‌دهی خطوط قطار شهری در روز جمعه ۳۰ دی‌ماه به جای ساعت هفت از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی مشهد

علی اصغر نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز گفت: امروز و به مناسبت روز هوای پاک سرویس دهی این ناوگان در تمامی خطوط، رایگان است.

او افزود: در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا و بهسازی ناوگان، سال گذشته از ۱۱۲ دستگاه اتوبوس، ۳۰دستگاه اتوبوس کوچک (میدل باس) با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده، بهره‌برداری شد.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: درمجموع بر اساس گزارش نهایی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوای مشهد، ناوگان سازمان اتوبوسرانی ۱.۳ درصد از آلاینده‌های هوای شهر مشهد را تولید می‌کنند که این سازمان خود را متعهد به کاهش همین سهم کم می‌داند.

٢٩ دی ماه در ایران به عنوان روز هوای پاک نام‌گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.