ساخت مستند پیاده رو به زودی آغاز می شود

مرتضی مطوری از ساخت مستندی درباره معلمی خبر داد که در پیاده‌رو و خیابان به کودکان کار افغانستانی آموزش می‌دهد.

مرتضی مطوری درباره مستند «پیاده رو» گفت: کارهای پژوهشی این مستند به پایان رسیده و مورد تصویب صداوسیما قرار گرفته است و به‌زودی ساخت آن را آغاز خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه این مستند یک اثر اجتماعی است، ادامه داد: این مستند درباره معلمی به نام دکتر گلچین در دزفول است که تصمیم می‌گیرد تعدادی از کودکان کار افغانستانی را باسواد کند. کودکانی که به دلیل مهاجرت غیرقانونی شرایط تحصیل در کشور را ندارند.

این مستندساز تاکید کرد: نکته جالب این است که شخصیت اصلی داستان در ابتدا به محل کار این کودکان در خیابان‌ها رفته و کنار آن‌ها می‌نشست و به این کودکان آموزش می‌داد، تا اینکه حرکت انسان‌دوستانه وی در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مستند تنها روایت فعالیت‌های این فرد است یا به مساله عدم آموزش کودکان مهاجر افغانستانی نیز پرداخته می‌شود یا خیر، توضیح داد: در واقع ترجیح دادم برای ساخت «پیاده رو» تنها روی کار آقای گلچین تمرکز کنم چرا که ارزش کار این شخص برای من اهمیت بیشتری دارد.

گفتنی است وزارت کشور به اتباع بدون مدرک زمینه شناسایی و تهیه برگ حمایت تحصیلی را فراهم کرده است تا این افراد با مراجعه به مراکز قانونی از تحصیل جا نمانند.

همچنین سازمان بهزیستی کشور در راستای آموزش و درمان کودکان کار اتباع خارجی اقدامات موثری انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار