کلاهبرداری اینترنتی با تبلیغ تورهای مسافرتی

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: فردی که با تبلیغ تور مسافرتی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ غلامرضا براتی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت تبلیغاتی دیوار وی را فریب داده و مبلغ ۶۲ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای خمینی شهر قرار گرفت.

او افزود: در برسی‌های انجام شده مشخص شد، شاکی در سایت دیوار با یک آگهی با عنوان "تور کیش با قیمت ویژه" مواجه و با توجه به قیمت و شرایط مناسب تور با شماره تلفن آگهی‌دهنده تماس و بر اساس تقاضای وی مبلغ ۶۲ میلیون ریال به حساب وی واریز می‌کند، اما نه تنها خدماتی دریافت نکرده بلکه فرد آگهی‌دهنده از پاسخگویی به شاکی نیز خودداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: مأموران پلیس فتای شهرستان با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی موفق به دستگیری وی شدند.

او با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی به شهروندان توصیه کرد: در مورد تبلیغات فریبنده افراد سودجو با پیشنهاد قیمت‌های پایین هوشیار بوده و برای تهیه بلیط قبل از اطمینان از وبگاه مورد استفاده و شرکت ارائه‌دهنده خدمات، هزینه‌ای پرداخت نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.