بازار مشترک افغانستان و ازبکستان آغاز به کار کرد

مقام‌های ازبکستانی از تکمیل کار ساخت فاز اول بازار مشترک میان افغانستان و ازبکستان خبر دادند.

مقامات ازبکستانی از تکمیل کار ساخت فاز اول بازار مشترک میان افغانستان و ازبکستان خبر داده  و اعلام کردند این بازار برای گسترش روابط تجاری و ایجاد شغل برای افغانستانی ها و مردم ازبکستان ایجاد شده‌‌است.

مرکز رسانه‌های طالبان در گزارشی به نقل از مقام‌های ازبکستانی نوشت کار ساخت فاز اول بازار مشترک افغانستان و ازبکستان در خط مرزی میان این دو کشور - منطقه مرزی بلخ افغانستان و شهر ترمز ازبکستان- تکمیل و روند توزیع مغازه‌ها برای تاجران هردو کشور آغاز شده‌است.

مسئولین این بازار مشترک اعلام کردند این بازار شامل چهار هزار مغازه، مراکز درمانی و رستوران می‌باشد که کار باقی‌ماندۀ آن تا یک سال دیگر تکمیل خواهد شد و شهروندان افغانستان و ازبکستان قادر خواهند بود تا برای ده روز بدون ویزا در آن به خرید بپردازند.

قوت جوره‌یوف، معاون بازار مشترک افغانستان-ازبکستان گفته‌ است: «این طرح برای گسترش روابط تجاری و ایجاد شغل برای افغانستانی ها و مردم ازبکستان ایجاد شده‌است. در این بازار در کنار تاجران ازبکستانی، تاجران و کار‌آفرینان افغانستانی نیز می‌توانند کارها و فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند. ما تعهد داریم که به‌زودی بخش‌های باقی‌ماندۀ این بازار را تکمیل کنیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار