برگزاری ششمین همایش بین‌المللی بانوی مهر

مشاور امور بانوان کمیته امداد از برگزاری ششمین همایش بین‌المللی «بانوی مهر» خبر داد.

 لاله افتخاری مشاور امور بانوان کمیته امداد درباره همایش بین‌المللی «بانوی مهر» و با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: امسال ششمین همایش بانوی مهر است که با یاد حضرت زهرا و با هدف الگوگیری از حضرت، تبیین جایگاه زن مسلمان در نقش‌آفرینی که باید امروز داشته باشد، برگزار خواهد شد.

افتخاری گفت همچنین باتوجه به اینکه حضرت آقا گام دوم را به زیبایی ترسیم کرده‌اند، جایگاه زنان در زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی در حرکتی که در گام دوم باید منجر به تمدن‌سازی شود، یکی از محورهاست.

وی نقش تقویت و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جهت دستیابی به اهدافی که در گام دوم است و رسالت زن مسلمان، ارائه الگوهای مادری برای بانوان، آشنایی بیشتر بانوان فرهیخته جهان اسلام با یکدیگر و تبیین نحوه الگوگیری از سیره حضرت زهرا را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.

مشاور امور بانوان کمیته امداد در خصوص بعد بین‌المللی این همایش توضیح داد: پنجمین دوره این همایش در شهر قم برگزار شد که زمینه‌سازی برای حضور فرهیختگانی از کشورهای مختلف دنیا شد. باتوجه به اینکه نقش خانواده بیشتر مطرح است بعضاً مهمانان فرهیخته‌ حدود ۷۰ نفر هستند که تعدادی از آنها وارد کشور شدند و اکثرا از زنان فرهیخته و از کشورهای مختلف همچون کانادا، آمریکا، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، کویت و بحرین و... هستند.

افتخاری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این همایش یک روزه است، گفت: همایش دارای ابعاد علمی و پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و ترویجی است. عنوان این همایش جمعیت مادر فاطمی و تمدن نوین اسلامی است که تحولات جمعیت، فرصت‌ها و تهدیدات تمدن اسلامی، ازدواج آسان و پایدار، مادر فاطمی و چالش‌ها و راهکارهای تربیت، آثار افزایش جمعیت بر سلامت مادر و خانواده و جامعه، نقش پویایی و جوانی جمعیت در تحقق تمدن نوین اسلامی از محورهای این همایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار