برگزاری دومین جشنواره عاشیقلار در اهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین جشنواره عاشیقلار در اهر خبر داد.

آقای بلاغی در سی‌و‌ششمین همایش گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر با اشاره به این‌که موسیقی و فولکلور محلی بهترین محمل برای انتقال اخلاقیات و ارزش‌هاست اظهار داشت: فولکلور و هنر‌های محلی همیشه در خدمت ارزش‌ها بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: موسیقی عاشیقی بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ، ارزش‌های سنتی و اخلاقیات آذربایجانی است. می‌توانیم به واسطه هنر عاشیقی نشان دهیم که همیشه هنرمندان ما وامدار ارزش‌ها بوده‌اند.

وی با تبریک اهدای نشان درجه یک هنری به آقای ولی عبدی  ابراز داشت: نشان درجه یک هنری هم‌تراز با مدرک دکتری است و آقای ولی عبدی اولین هنرمند در منطقه‌ ارسباران بوده که توانسته این نشان را کسب کند.

آقای بلاغی از برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی عاشیقلار در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: برگزاری جشنواره بین‌المللی عاشیقلار در شهرستان اهر فرصت معرفی هنر، فرهنگ و اخلاق آذربایجان به دنیا را مهیا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که اگر امروز از هنر متعهد صحبت می‌کنیم حتماً هنر عاشیقی جزو هنر‌های متعهد و اخلاق است، گفت: بخشی از این همایش متعلق به نکوداشت مقام هنری عاشیق محمد محمدی بوده که نشان دهیم هنرمندان عرصه موسیقی سنتی عاشیقی همچنان برای ما ارزشمند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.