در ۲۴ ساعت گذشته؛

یک‌هزار و۴۷۶ پرواز داخلی و خارجی انجام شد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با وجود بارش برف و کولاک یک هزار و ۴۷۶ پرواز داخلی و خارجی انجام شده است.

آقای حمید رضا سیدی گفت:  تمامی فرودگاه های کشور فعال بودند و هیچ فرودگاهی به رغم بارش برف و کولاک  بسته نبوده  و همکاران  فرودگاه با اقداماتی که انجام دادند،از یخ زدگی باندهای فرودگاه جلوگیری کردند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در   برخی از فرودگاه‌های کشور شاهد مه رفیق و دید افقی پایین بودیم که همین امر باعث شد برخی از پروازها با تاخیر مواجه شوند و از سوی دیگر در راستای رعایت استانداردهای پروازی و برای سلامت جان مسافران  نشست وبرخاست  پروازها با  تاخیر و در همزمان با افزایش دید صورت گرفت.

او می‌گوید: علی رغم یخ بندان  در چند روز گذشته  هیچ یک از فرودگاه ها بسته نشده و بنابر پیش بینی بارش و یخبندان  تمامی اقدامات در راستای جلوگیری از یخبندان باندها صورت گرفت.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در ۲۴ ساعته گذشته  یک هزار و ۴۷۶ پرواز داخلی و بین المللی توسط مرکز کنترل و برج مراقبت سرویس دهی شده و این تلاش  همچنان ادامه دارد.

او یادآور شد: امروز تمامی فرودگاه فعال هستند و هیچ پروازی به علت بسته بودن باند فرودگاه  لغو نشده است، اما این موضوع  دوباره‌ به شرایط جوی  و دید کم خلبان بستگی دارد و در صورتی که دید خلبان کمتر از ۵ هزار متر باشد  امکان  پرواز نیست.

او گفت: برخی از فرودگاه ها مجهز به کمک ناوبری پیشرفته است و تا ۸۰۰ متر هم  جوابگو است، با این وجود حتما مسافران در این شرایط پیش از عزیمت به فرودگاه با شماره تماس ۱۹۹ تماس بگیرند و از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار