ایجاد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در استان کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به ایجاد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در استان، گفت : خدمات دولتی به صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم در تمام نقاط از طریق سامانه my.gov.ir ارائه می‌شود.

سیدابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت : خدمتی هوشمند که بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط قابل دریافت است، اما نیازمند اتصال بانک‌های اطلاعاتی همه دستگاه‌های دولتی به یکدیگر است تا اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند.

وی گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم ارائه‌دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است.

فرهاد مردوخی عضو هیات علمی دانشگاه رازی و رئیس آزمایشگاه تخصصی معماری سازمانی ضمن تشریح مدل مفهومی و اجرای پنجره واحد خدمات استان، بیان کرد: پنجره واحد خدمات نقطه تحول خدمات دولت به شهروندان و اشتراک اطلاعات بین ذینفعان است.

وی افزود: زیرساخت‌های دولت الکترونیک تا حد زیادی در کشور فراهم شده است و دولت الکترونیک باید تعامل پذیری در تمام سطوح فنی و داده‌ها را داشته باشد.

جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران بیان کرد: برای پنجره واحد خدمات اهداف بلندمدتی در نظر گرفته شده است که به دولت دیجیتال می‌رسد و با استفاده از دولت الکترونیک و هوش مصنوعی می‌توان کاملا از خدمات احراز هویت الکترونیکی بهره‌مند شد.

این مقام مسئول افزود: هدف از راه‌اندازی درگاه واحد خدمات الکترونیک اختصاص شناسه دیجیتال به شهروندان جهت بررسی خدمات دولت به صورت آنلاین می‌باشد.

وی تصریح کرد: دولت در آینده با ایجاد شرایطی، خدمات دولتی را بدون نیاز به حضور شهروندان در مراکز خدمات دهی به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام می‌دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.