مسکو درباره حمله به بلاروس هشدار داد

یک مقام روس هشدار داده اگر بلاروس وارد جنگ اوکراین شود، عواقب آن متوجه تمامی کشور‌های عامل خواهد شد.

الکسی پولیشچوک، مدیر دپارتمان دوم کشور‌های مستقل همسو در وزارت خارجه روسیه امروز جمعه هشدار داد اگر اوکراین به خاک بلاروس حمله کند، مینسک هم وارد جنگ خواهد شد.

به گزارش رویترز، این مقام روس در ادامه تاکید کرد که رزمایش‌های نظامی مشترک مینسک و مسکو برای تقویت بازدارندگی از هر گونه تشدید حملات است.

پولیشچوک در ادامه توضیح داد: از نظر قانونی و حقوقی، استفاده از نیروی نظامی توسط رژیم کی‌یف یا تجاوز به خاک بلاروس یا روسیه توسط نیرو‌های مسلح اوکراین، دلیل کافی برای پاسخ فراگیر [توسط مینسک و مسکو]است.

وی، اما تصریح کرد که اتخاذ واکنش نظامی مشترک روسیه و بلاروس به هرنوع تنش‌زایی اوکراین، منوط به تصمیم «ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» رؤسای جمهور دو کشور است.

چهارشنبه گذشته ولودیمر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین ضمن اشاره به شرایط منطقه‌ای گفته بود نیرو‌های نظامی اوکراین باید برای هر سناریویی آماده باشند.

«دیمیتری ریابیخین» معاون بخش همکاری‌های بین‌المللی وزارت دفاع بلاروس نیز گفته بود با اینکه ناتو به طور یکجانبه همکاری با مینسک را به حالت تعلیق درآورده، اما این کشور همچنان آماده گفتگو با این ائتلاف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار