نیویورک تایمز: کشور‌های غربی به اوکراین تانک می‌دهند

کشور‌های غربی در نظر دارند کی یف را به تسلیحات سنگین از جمله تانک تجهیز کنند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از تصمیم برخی کشورهای غربی برای ارسال تسلیحات سنگین نظامی از جمله تانک به اوکراین خبر داد. 

بر این اساس، این نشریه نوشت: پس از ارسال تسلیحات مختلف به اوکراین برای مقابله با نیروهای روسی، اکنون کشورهای غربی در نظر دارند برخی تسلیحات سنگین نظامی از جمله تانک را در اختیار کی یف قرار دهند. به دلیل آنکه بهار و تشدید درگیری ها، مقامات غربی می کوشند در ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین عجله کنند. پیش تر این کشورها به دلیل نگرانی از تحریک روسیه از ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین اجتناب می کردند. 

با این حال، طی ماه های اخیر کشورهای غربی گام به گام جلو آمده و روند ارسال تسلیحات به اوکراین را تسریع کرده اند. در ماه دسامبر آمریکا موافقت خود را با ارسال سامانه پیشرفته پدافند هوایی پاتریوت به کی یف اعلام کرد. پس از آن آلمان نیز به عنوان یکی از شرکای ناتو با ارسال این سامانه به اوکراین موافقت کرد. فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نیز وعده داده اند کمک های تسلیحاتی پیشرفته برای مقابله با روسیه انجام دهند. 

در اوایل جنگ کشورهای غربی علی رغم درخواست کی یف، از ارسال تسلیحات سنگین همانند تانک به اوکراین به دلیل ترس از واکنش روسیه اجتناب کردند. با این حال، از آنجا که غربی ها به دنبال فرسایشی کردن جنگ اوکراین هستند، اکنون زمان را برای ارسال این تسلیحات مناسب دیده اند. 

روسیه بارها به مقامات غربی هشدار داده است ارسال تسلیحات به اوکراین علاوه بر تشدید شرایط جنگی این کشور، می تواند خطر تقابل میان دو طرف را نیز افزایش دهد. 

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تلقی می شود، بر این باور است هر چه کمک غرب به اوکراین افزایش یافته و کی یف به پیروزی در جنگ نزدیک شود، خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای افزایش می یابد. وی تاکید دارد بهترین رویکرد در حال حاضر مذاکره مقامات اوکراین با روسیه و پایان هر چه سریعتر این جنگ است. 

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار