وزیر آموزش و پرورش در اردکان:

آینده پژوهی مورد توجه قرار بگیرد

یوسف نوری گفت: آینده‌پژوهی باید در سیستم آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان و مدیران شهرستان اردکان با اشاره به اینکه قنات میراثی است که دارای دو وجه است، اظهار کرد: وجه ظاهری و فناوری قنات و معماری آن وجه اول است، اما وجه قنوت قنات وجه تربیتی است که کمتر به آن توجه شده است.

او افزود: انسان‌های با ایمان برای نیاز‌های مردم زحمت بسیاری کشیدند تا آب را از دل کویر به دست مردم برسانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: سرمایه اجتماعی، اقتصادی و … دانش آموزان کشور هستند و باید برای شکوفایی این سرمایه‌های انسانی تمام توان خود را به کار گیریم.

او بیان کرد: باید در سیستم آموزش و پرورش آینده پژوهی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به آن عمل کنیم.

نوری ادامه داد: هر نسل باید با توجه به زمان خودشان ترتبیت شوند و نسل پیش از نسل جدید و معلمان باید در زمینه ارتباط با تسل جدید خود را به روز کنند.

وزیر آموزش و پروش با اشاره به اینکه موانع کالبدی و فیزیکی باید برطرف شود، بیان کرد: توجه به نیاز‌های آموزش و پرورش و معلمان و دانش آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مسئولیت اجتماعی باید در نظام تعلیم و تربیت به وجود آید.

نوری ادامه داد: اولویت باید تکمیل پروژه‌های مرتبط با آموزش و پرورش باشد و در این زمینه دولت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش باید نظامی بسیار جدی در زمینه تعلیم و تربیت باشد، تصریح کرد: باید نظام آموزش و پرورش بسیار جدی عمل کند تا دانش آموزان مباحث را یاد بگیرند نه اینکه صرفاً یک نمره بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار