شرکت ۶۱ هزار نفر در طرح آموزش رایگان هنر در کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طرح آموزش رایگان هنر به عنوان یکی از طرح‌های ماندگار دولت سیزدهم ۶۱ هزار نفر شرکت کرده اند.

محمدحسین اسماعیلی در آیین تجلیل از عوامل برگزاری دوره‌های آموزش رایگان هنر در شهر هوراند و آغاز دور جدید این آموزش‌ها در آذربایجان شرقی اظهار داشت: این طرح ذیل فعالیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی است و در اقصی نقاط ایران اسلامی در قالب ۱۰۰ مهارت اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در راستای سیاست‌های محرومیت زدایی دولت مردمی و به تبع آن برنامه‌های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری و به منظور دسترسی رایگان همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر به اجرا درآمده است.

او تصریح کرد: در ابتدا موضوع آموزش در این طرح پیش بینی شده بود، اما برای بحث آموزش حلقه‌های ثانویه نیز در نظر گرفته شده و در ادامه حمایت از تولیدات و سپس عرضه و کسب و کار‌های فرهنگی مدنظر است که امیدواریم در ادامه اجرای این طرح تحقق یابد.

اسماعیلی از حمایت کامل و ویژه از اجرای این طرح بدون محدودیت در تامین اعتبار خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح منجر به ایجاد یک جریان فرهنگی و هنری در جامعه شود.

او  افزود: در دهه فجر امسال نمایشگاهی از آثار تولیدی این طرح برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هم گفت: با اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی، امروز شاهد تحقق عدالت فرهنگی در گستره کشور و استان هستیم و امیدواریم با اجرای طرح آموزش رایگان هنر هیچ علاقمندی به واسطه کمبود امکانات از آموزش هنر دور نماند.

بلاغی افزود: با برگزاری این دوره‌های آموزشی با بهره گیری از اساتید برجسته و اعزام این اساتید به این مناطق اتفاق مبارکی در حال رقم خوردن است و ما شاهد افتتاح دومین دوره آموزش هنر در سه شهرستان هوراند، هشترود و چاراویماق هستیم.

او اضافه کرد: این طرح در دور اول با حضور ۱۴۷۰ نفر در ۶ شهرستان استان شامل هریس، هشترود، چاراویماق، خداآفرین، ورزقان و هوراند برگزار شد و اثرگذاری این دوره‌ها نمود یافته و ما شاهد سه برابر شدن اعضا و هنرجویان این دوره‌ها هستیم.

برچسب ها: آموزش رایگان ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار