کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی از ۱۲ درصد به ۷ درصد

استاندار آذربایجان غربی از کاهش نرخ بیکاری در استان از ۱۲.۴ درصد سال ۱۳۹۹ به هفت درصد در تابستان امسال خبر داد.

استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اجرای طرح «یکشنبه‌های حمایت از تولید» را از مهمترین اقدامات دولت برای کاهش نرخ بیکاری در استان توصیف کرد و گفت: در این طرح در مدت ۵۴ هفته، ۱۲۰ واحد تولیدی در استان احیا شده که همین امر نقش به سزایی در کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۲.۴ درصد سال ۱۳۹۹ به هفت درصد در تابستان امسال داشته است.

محمدصادق معتمدیان سپس به اقدامات دولت سیزدهم در استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های سخت افزاری برای احیای دریاچه ارومیه از جمله این اقدامات است که در ۶ ماه گذشته تمرکز ویژه‌ای روی آن داشته و به نتایج بسیار خوبی هم دست یافته‌ایم.

وی اضافه کرد: امیدواریم طرح انتقال آب که در مراحل پایانی قرار دارد امسال به اتمام برسد و کار انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه آغاز شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای اطلاع رسانی گسترده در خصوص اقدامات صورت گرفته در تونل انتقال آب، خبرنگاران رسانه‌های استان روزهای گذشته در محل احداث تونل حضور یافته و از آن بازدید کردند تا اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

دهه فجر حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان طرح در آذربایجان غربی آماده افتتاح است

مقام ارشد اجرایی استان تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله اعتبارات دولتی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و دیگر نهاد‌ها از جمله دیگر اقدامات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی است که نتیجه آن، افزایش طرح‌های افتتاحی از ۱۷۷ میلیارد تومان هفته دولت سال گذشته به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال است.

وی ادامه داد: البته برای دهه فجر امسال هم حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح آماده افتتاح شده که قطعا تا بهمن ماه بیشتر از این میزان خواهد شد.

معتمدیان گفت: البته اجرای طرح‌های نیمه تمام به عنوان یکی از راهبرد‌های مهم دولت سیزدهم هم در کاهش میزان بیکاری در آذربایجان غربی بسیار موثر بوده و سهم بسیار خوبی در اشتغال ایجادی داشته است.

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شستا در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه با تدابیر دولت و مدیریت ارشد استان، موانع پیش روی سرمایه گذاری در این خطه از کشور برداشته شده است، افزود: علاوه بر ده‌ها میلیارد تومان سرمایه گذاری که از طریق بخش خصوصی در استان جذب شده، زمینه سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی یک کنسرسیوم داخلی در بزرگترین معدن تیتانیوم کشور و منطقه نیز فراهم شده است.

معتمدیان اضافه کرد: این سرمایه گذاری سه ساله خواهد بود و قرار است فلز تیتانیوم در ارومیه تولید شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا پیش از این، ارومیه و آذربایجان غربی از سرمایه گذاری شستا بسیار کم برخوردار شده بود، یادآور شد: فقط در یک مورد، قرار است این شرکت سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در حوزه تولید پی وی سی در استان داشته باشد.

معتمدیان ادامه داد: نتیجه این سرمایه گذاری هم طی ۲ سال آینده در آذربایجان غربی مشهود خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.