استاندار خوزستان:

آنچه توقع داریم انتقاد منطقی و واقع‌بینانه است نه انتقاد تخریبی

حسینی محراب گفت: دعوا و تخریب را همیشه می‌توان انجام داد، اما جمع‌کردن دل‌ها، وحدت و همفکری باید صورت بگیرد.

علی اکبر حسینی محراب در نشست با خبرنگاران گفت: ما در این استان با انواع سلیقه‌های فکری، سیاسی و اجتماعی روبه‌رو هستیم و ذات مردم خوزستان این است که صاحب فرهنگ هستند و در طول تاریخ و به ویژه بعد از اسلام، خوزستان مرکز تمدن اسلامی بوده است.

او افزود: در این‌جا مردم صاحب اندیشه هستند، پس آنچه وجود دارد عمق فرهنگی است که باید بر این موضوع ببالیم و فرصتی برای همگرایی بیشتر قرار داده شود. در مقایسه فرهنگی خوزستان با ۸ استان شیعه‌نشین عراق اگر یک تطبیق فکری و فرهنگی داشته باشیم، طبیعتاً این فرهنگ و ادبیات در خوزستان قوی‌تر است.

آقای حسینی محراب همچنین در خصوص مسائل اقتصادی خوزستان یادآور شد که «به نظر من در کوتاه مدت باید با هم دنبال کنیم، بحث مقصد‌های صادراتی استان است و باید بنای اقتصاد را در کشورهایی، چون عراق، روسیه، قطر و کویت داشته باشیم و باید در این زمینه پیوند برقرار کنیم و در جا‌هایی که لازم است اتاق و دفاتر بازرگانی فعال شود.»

استاندار خوزستان ادامه داد: آقای رئیسی با ذوق مسائل خوزستان را دنبال می‌کند و تاکنون ۵ سفر به استان خوزستان داشته و طبیعتاً باید از او بخواهیم برخی رؤسای بازرگانی در کشور‌هایی که به آن‌ها اشاره داشتم، از خوزستان باشند.

به اعتقاد عالی‌ترین مقام دولتی در خوزستان این اقدام حتی در کشور‌های آفریقایی که بازار بسیار مناسب دارند، انجام شدنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.