پوشش ۶۰ درصدی عملیات ایمن سازی تکمیلی اتباع در کیش

رئیس مرکز بهداشت کیش از پوشش ۶۰ درصدی عملیات ایمن سازی تکمیلی اتباع خارجی پس از گذشت یک هفته از اجرای طرح در جزیره کیش خبر داد.

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز بهداشتی کیش گفت: عملیات ایمن سازی تکمیلی اتباع و پناهندگان ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال در جزیره کیش همزمان با ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور از ۱۰ دی آغاز شده است و تا ۲۱ دی ادامه دارد.

وی افزود: اتباع غیر ایرانی ساکن در جزیره کیش و دارای فرزندان زیر ۱۵ سال بدون در نظر گرفتن سابقه واکسیناسیون به مرکز بهداشت بوعلی کیش مراجعه کنند.

دکتر رضانیا تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی در مرکز بهداشت کیش در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های استفاده شده در این طرح مشابه دیگر واکسن‌های طرح‌های واکسیناسیون است، گفت: واکسن سرخک و سرخجه تزریقی است و واکسیناسیون فلج اطفال نیز با قطره خوراکی انجام می‌شود.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه شیوع سرخک در کشور افغانستان در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: افراد ۵ تا ۱۵ سال نیز می‌توانند برای انجام واکسیناسیون کووید و تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: با توجه به دستورالعمل‌ها قطره ویتامین A تکمیلی نیز در این طرح به مشمولان ارائه می‌شود.

دکتر رضانیا گفت: مشمولان اجرای این طرح به مرکز بهداشت بوعلی واقع در صفین، روبروی بازار پارس خلیج و روبروی پارک گلستان مراجعه کنند و در صورت هرگونه پرسش با شماره تلفن‌های ۴۴۴۹۰۹۴۶ و ۴۴۴۲۲۴۲۴ با پیش شماره ۰۷۶ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار