اظهارات مقامات بین‌المللی درباره سیل پاکستان

سازمان ملل با اختصاص نشستی به موضوع سیل در پاکستان، نظرات مقامات بین‌المللی درباره خسارات و هزینه‌ها را جویا شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، در نشست امروز (دوشنبه) در ژنو خواستار حمایت گسترده برای کمک به پاکستان در بازسازی ویرانی‌های سیل شد که انتظار می‌رود ۱۶ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

به گزارش تی‌آرتی، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، هم در این نشست اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار کمک هزینه برای این منظور در نظر گرفته شده است، و افزود: «در نظر داریم با مذاکره با نهاد‌های اقتصادی کمک به پاکستان را آسان‌تر کنیم. فرانسه در دراز مدت کمک‌های خود در زمینه اقتصادی و کارشناسی را حفظ خواهد کرد.»

«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، که در این نشست حضور داشت هم با بیان آنکه خسارت کلی ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است، افزود: «این ۸ درصد از درآمد سالانه ماست و حداقل کمک هزینه به بازسازی ۱۶ میلیادر دلار است. تا سه سال آینده به ۸ میلیارد دلار دیگر نیاز خواهیم داشت.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، هم درباره سیل ویرانگر پاکستان گفت: «ما مسئولیت خودمان برای حل این مشکل را انجام داده‌ایم، اکنون هم ترکیه آماده کمک برای احیا و بازسازی پاکستان است.»

شهریور ماه سال جاری که همچنان سیل در پاکستان ادامه داشت، آمار منتشر شده درسازمان مدیریت بحران پاکستان نشان می‌داد تعداد منازل مسکونی خسارت دیده از سیل به ۲ میلیون و ۱۴ هزار افزایش یافته و تعداد مجروحین نیز ۱۲۸۳۶ نفر اعلام شده است. همزمان با افزایش تعداد قربانیان سیل در پاکستان کمک‌های بین المللی به این کشور نیز همچنان ادامه داشت و به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور بیش از ۸۰ محموله امدادی از طریق خطوط هوایی به این کشور منتقل شد.

در همین راستا آنتونیو گوترش نیز در مراسم افتتاحیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل خواستار حمایت جامعه جهانی از کشور‌های تحت تاثیر تغییرات اقلیمی شده و تاکید کرد باید از کشور‌های در حال توسعه و بزرگترین تولید کنندگان سوخت‌های فسیلی و گاز کربن مالیات گرفته شود تا بتوان از سایر کشور‌های تحت تاثیر معضل تغییرات آب و هوایی حمایت کرد.

در همان زمان گزارش‌های متعددی نشان می‌داد که خطرات ناشی از نبود بهداشت عمومی در پاکستان روند افزایشی دارد و علت آن وارد شدن خسارت به زیر ساخت‌ها، راکد ماندن آب و ناکافی بودن خدمات و تسهیلات بهداشتی است. یک گزارش از سازمان جهانی بهداشت نشان می‌داد، بیش از ۵۴۰ هزار مورد ابتلا به مالاریا و موارد فزاینده‌ای از بیماری‌های اسهالی، تب دنگی، سرخک و دیفتری مشاهده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۹ دی ۱۴۰۱
چرا از این سیلا اینجا نمیاد
آخرین اخبار