۱۵۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک یک‌هزار و ۵۵۸ کلاس درس در قالب ۲۸۷ طرح در شهرستان‌های مختلف این استان در حال ساخت است.

میثم لگزایی از افزایش سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان از ۳.۳ مترمربع سال قبل به ۳.۸ مترمربع در سالجاری خبر داد و افزود: با توسعه ساخت و ساز کلاس‌های درس و جهش اعتبارات دولتی و خیری سرانه فضاهای آموزشی در استان امسال به ۳.۸ مترمربع رسیده است.

وی افزود: سال گذشته اعتبار دولتی تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان به این اداره‌کل یک‌هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان بوده که امسال با افزایش اعتبارات به یک‌هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اینک استان کانون توجه مردم و مسوولان قرار گرفته و جای جای آن به کارگاه ساخت و ساز فضاهای آموزشی تبدیل شده است.

وی افزود: مشارکت خیران و مجموعه های خیریه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته بطوری که در سال قبل با آورده ۲۱۴ میلیارد تومان سیستان و بلوچستان رتبه نخست جشنواره خیرین مدرسه ساز را بدست آورده و در سالجاری نیز تاکنون این آورده به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

لگزایی اظهارداشت: از سال ۹۹ تاکنون حدود ۹ هزار کلاس درس سیستان و بلوچستان با توزیع اسپیلت و کولر گازی مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی شده است.

وی بیان کرد: در حوزه تجهیزات امسال ۱۵۱ میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک یک‌هزار کلاس درس در استان در حال هوشمند سازی است که تعداد ۵۰۰ کلاس درس از محل منابع دولتی و ۵۰۰ کلاس با مشارکت بنیاد علمی خیری انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار