نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

حجاب یک اصل عقلانی است/ غرب به دنبال ولنگاری درجامعه است

امام جمعه کرمان گفت: غربی ها با فریب خود را طرفدار حقوق زن می دانند درحالی که در عمل باحمایت از زن مخالف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که درمصلی امام علی شهر کرمان برگزار شد، باتاکید برامانت داری خوب وامین بودن در جنبه‌های مختلف زندگی گفت: قدرت دست نااهل نباید باشد، چون قدرت را برای هوی و هوس‌های خود به کار می‌برد.

او بااشاره به اینکه هیچوقت نباید فقط به عبادات ظاهری توجه کرد، افزود:اگر می‌خواهید متوجه امانت داری و راستگویی افراد شوید ببینید چقدر در گفتار و عمل صداقت و راستگو هستند و نفاق نداشته باشد.

او تصریح کرد:حضرت علی (ع) فرمودند هرکس درامانت خیانت کرد و امانت را سبک شمرد و به آن توجه نکرد ذلت در دنیا و آخرت را برای خود فراهم کرده است.

امام جمعه کرمان تاکیدکرد: بحث امانت را در جنبه‌های فطری، قلبی و شرعی جدی بگیریم و به آن جامعه عمل بپوشیم و همیشه امانت دار خوبی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه‌ باتسلیت سالروز شهادت ام البنین سلام الله علیها مظهر معرفت و همچنین روز تکریم مادران و همسران شهید و روز شهدای دانشجو گفت:کشف حجاب که وسیله رضا خان اتفاق افتادچرا اجازه نمی‌داد زن‌های مومن باحجاب اسلامی در مراکز عمومی ظاهر شوند؟ از چه کسی دستور گرفت.

او افزود: دشمنان و غربی‌ها دنبال این بودند اخلاق و معنویت را درکشور ازبین ببرند و باتمام مظاهر اخلاق و معنویت مبارزه می‌کردند و نوکری مثل رضا خان پیدا کرده بودند تا حجاب را کمرنگ کنند.

امام جمعه کرمان درادامه با ذکر چند نکته در مورد حجاب تصریح کرد: اصل حجاب اصلی فطری، شرعی و عقلی است فطرت انسان پوشش را قبول دارد و به دنبال پوشش‌ می‌روند.

او اظهار داشت: حجاب بحث کاملا عقلی است و عقل انسان حکم می‌کند که حجاب وجود داشته باشد.

علیدادی سلیمانی اصل سوم حجاب را اصل شرعی عنوان کرد و بااشاره به بیانات حکیمانه، راهبردی و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود دربین بانوان فرهیخته گفت: حجاب در دفاع از اخلاق و معنویت انسان است.

او گفت: باید خواهران و برادران و هر عاقل و فرهیخته‌ای توجه داشته باشند و مرور کنند درطول تاریخ چه افرادی مخالف حجاب بودند و چه افرادی طرفداری کردند!

خطیب  جمعه کرمان گفت: بحث دیگری که در مورد خانواده مطرح است این است که اسلام در بحث زن مطالبه گر است نه بدهکار ولی غربی‌ها در عمل با زن مخالفت می کنند.

او تصریح کرد: اسلام است که مطالبه گر است و زن و مرد را کنار یکدیگر می بیند و دین انسانیت است نه دین زنانه و مردانه، اما در غرب اینگونه نیست.

او بااشاره به تفاوت ماموریت‌های زن و مرد ؛ بالاترین ماموریت زن را انسان سازی دانست و گفت: اسلام طرفداری مرد سالاری و زن سالاری نیست بلکه سالار دریک خانواده تقوا تعهد و اخلاق است، ولی غرب باکمال تاسف برای زن ارزش قائل نیست.

او تاکید کرد: سرمداران شعار‌های اغتشاشات اخیر افرادی بودند که برای زن ارزشی قائل نبودند و غرب دنبال آزادی به معنای ولنگاری است که ضد آسایش و امنیت زن است و غرب با آرامش و امنیت زن مخالف است.

او باتقدیر و تشکر از مردم و همه دست اندرکاران مراسم سالگرد شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی ازفرماندهان عالی رتبه که در توسعه و گسترش و تقویت جبهه مقاومت که از نیاز‌های فعلی جامعه اسلامی است نقش داشت.

امام جمعه کرمان افزود: مسلمانان با هرقوم و رنگی بایستی درکنار هم بایستند و درکنار هم در مقابل دشمنان اسلام صف آرایی کنند و با استفاده از تمام توان و استعداد‌های خود پیروزی‌هایی را برای جبهه اسلامی به ارمغان بیاورند.

برچسب ها: نمازجمعه ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار