مدیریت مصرف بنزین یک ضرورت است

مصرف بنزین در کشور طی امسال رشد ۱۶ درصدی داشته و به گفته مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش، میزان تولید روزانه بنزین ۱۰۳.۵ میلیون لیتر است.

بر اساس آخرین آمارهای اعلامی مصرف روزانه بنزین با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۱۱ میلیون لیتر رسیده است. به گفته مسئولان مصرف بنزین کشور در گذشته فقط در بعضی از روزهای پر تردد در فصل تابستان به این اعداد می رسید، اما ثبت این ارقام در زمستان که تردد خودروها و سفرهای بین شهری به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می کند، بی سابقه بوده و امسال تنها سالی است که برخلاف گذشته، مصرف در زمستان کاهش نیافته است.

آقای مرتضی عابدینی مدیر تامین و توزیع پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آمار مصرف بنزین می‌گوید: بالاترین رقم مصرف بنزین تجربه ۱۲۰ میلیون لیتر در تعطیلات پاپان تابستان ۱۴۰۱ بوده اما اکنون روند تغییر کرده است.

موضوعی که در کنار افزایش سرقت از خطوط لوله‌های فرآورده‌های نفتی، اجرای طرح‌های مدیریت مصرف بنزین را الزامی می‌کند.

افزایش چشمگیر تعارضات به خطوط فرآورده های نفتی

در رابطه با سرقت از خطوط لوله های فرآورده های نفتی، مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت آقای ارسلان رحیمی می‌گوید: در گذشته تعارضات به خطوط فرآورده های نفتی در سال تنها چند مورد بود ولی اکنون به جایی رسیده که در سال به شکل هفتگی تعارض به خطوط لوله را داریم .

او افزود: با توجه به این که اکنون فرآورده‌های نفتی و حامل‌های انرژی، قیمت افزایشی دارند بنابر این تعارضات نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

خطوط فرآورده های نفتی

با توجه به موارد مطرح شده، مدیریت مصرف بنزین بسیار حائز اهمیت است. از جمله طرح‌ها در راستای این هدف کاهش سقف سهمیه آزاد خودرو‌های شخصی با دو رویکرد کاهش قاچاق بنزین و صرفه جویی در میزان مصرف بود که  هم اکنون در حال اجرایی شدن است.

آقای جلیل سالاری معاون وزیر نفت در پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: سواری‌های شخصی یک سهمیه بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی دارند که میزان آن ۶۰ لیتر است علاوه بر آن یک سهمیه به شکل اعتبار هم دارند که می‌توانند از کارت خودشان استفاده کنند و این سهمیه ۲۵۰ لیتر بود که اکنون با توجه به این که تراکنش ۶ درصدی را داشته ایم عدد را روی ۱۵۰ لیتر مدیریت کرده ایم.

طرحی که به علت امکان استفاده از کارت آزاد موجود در جایگاه‌ها مردم آن را احساس نکرده اند.

یکی از شهروندان در این زمینه می‌گوید: برای بنزین از کارت شخصی استفاده نمی‌کنیم و به صورت آزاد از جایگاه‌ها می‌زنیم و هیچ فرقی ندارد.

شهروند دیگری گفت: با اجرای این طرح اصلا  تفاوت را احساس نکردیم و روند هیچ تغییری نکرده است. اما به گفته مسئولان این طرح منجر به کاهش ۲ تا ۳میلیون لیتری مصرف بنزین شده است.

طرح بعدی که در زمینه مدیریت مصرف بنزین در نظر گرفته شد، موضوع سوآپ بنزین است.

در رابطه با سوآپ بنزین آقای سالاری معاون وزیر نفت گفت: طبیعتا هر آن که چه بتوانیم از منطقه شمال کشور فرآورده‌ها را با استاندارد‌های منطبق بر استاندارد‌های ملی وارد کرده و در جنوب کشور تحویل دهیم، مفید خواهد بود و به عبارتی یک روشی است که علاوه بر این که ارزش افزوده برای کشور خواهد داشت می‌توانیم شرایط سوخت رسانی را هم تسهیل‌گری کنیم.

 تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بنزین تاکنون اتخاذ نشده است

اما اطلاع رسانی‌های دولت در رابطه با این طرح‌ها شایعه افزایش قیمت بنزین را هم به دنبال داشت و برخی از افراد نیز بر این شایعات دامن زدند.

آقای علی‌اکبر نژادعلی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص شایعات افزایش نرخ بنزین مطرح کرد: هیچ گونه تصمیمی مبنی بر تغییر در سهمیه، سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تاکنون اتخاذ نشده  و این موضوعات مطرح نیست.

میزان تولید بنزین کشور چقدر است؟

آقای مروج مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید: میزان تولید با توجه به میزان مصرف نسبت به سال گذشته افزایش داشته است . مجبور شده ایم که از تمام پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم حجم تولید در سال گذشته متناسب با میزان مصرف، میانگین روزانه حدود ۹۷ میلیون لیتر بوده است و امسال میزان تولید از ابتدای سال تاکنون روزانه ۱۰۳.۵ میلیون لیتر است.

به گفته کارشناسان این حوزه علاوه بر ضرورت اجرای اصولی و درست طرح های مدیریت مصرف بنزین با توجه به شرایط ،استفاده  کمتر از خودروهای تک‌سرنشین نیز در مصرف بنزین تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۹ دی ۱۴۰۱
مردم مشکل ندارند شما مشکل دارید صف بنزین بیشتر است یا صف گاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۸ دی ۱۴۰۱
لطفا فکری به حال خودروهای پر مصرف داخلی بفرمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۱
شفافیت در صنایع نفت و گاز چی شد؟!
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۴:۴۹ ۱۸ دی ۱۴۰۱
مدیریت ، مدیریت و مدیریت !!!!!
چرا این مدیریت فقط بر مردم اعمال میشه و نه بر مسئولینی که کشور را به فنا بردن؟!!!!!
60 لیتر در ماه ، که کفاف 10 روز کاری نیست!!! دیگر چه مدیریتی برایش انجام بدیم؟!!! نکنه بخواهید تزریق کنیم ، با دوز 5 میلی که کفاف بی مدیریتی و هدررفت انرژی شما بشیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۸ دی ۱۴۰۱
مردم در مصرف بنزین مشکی ندارند شما جلویه قاچاق و تولید خودرو های بی کیفیت را بگیرید کمبودتون جبران میشود تویه همه مسائل دستتون رو رویه مردم میگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۸ دی ۱۴۰۱
تنها راه صرفه جویی در بنزین جلوگیری از آلودگی هوا وحفظ جان مردم تعطیلی کارخانه های خودرو سازی کشور هست تمام
Netherlands
مهدی
۱۳:۲۴ ۱۸ دی ۱۴۰۱
کسری بودجه دولت رقم بزرگیه کلی ارگان و نهاد و سازمان بودجه بگیر و پر هزینه تو کشور وجود داره که از پول نفت ارتزاق میکنند نفت هم تحریم شده سال اینده یا باید دلار رو‌گرون کنن یا بنزین تا کسری بودجه دولت تامین بشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۱
آهای مسئولان فکری بحال کارت سوخت هایی ک قراره تولید بشن بکنید،۳ماه پیش درخواست المثنی کارت سوختم رو دادم،امروز بعد از ۳ ماه رفتم ببینم ک کارت سوختم چرا نیومده،میگه رفته برا صدور برو ۳ ماه دیگه منتظر باش!!!ملت در شهرهای جنوبی بابت سوخت مشکل دارن،ما هم ایرانی هستیم چرا باید بابت هرمسئله ای دردسر و دغدغه فکری داشته باشیم،در جوانی پیر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ دی ۱۴۰۱
ازپارسال تاکنون چند هزارخودرو تولید و وارد کردین و وارد چرخه سوخت کردین؟ چند خودرو فرسوده از رده خارج کردین؟ این ۱۶درصد افزایش آیا بغیر از این علتی دارد؟ جیب مردم دیگر توان پرداخت اضافی را ندارد.
Germany
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ دی ۱۴۰۱
وقتی خودرو ها پر مصرف هستن، مدیریت چطوری محقق میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۸ دی ۱۴۰۱
جدا مگه میشه افزایش نداشته باشه ؟؟!
خب هرسال اینهمه خودرو جدید وارد بازار میشه با مصرف بالا و هیچ خودرو فرسوده ای هم خارج نمیشه و دارن مصرف میکنند !
مصرف خودروهای صفر واقعا جای تعجب داره !! کشورهای دیگه دارن هرروز خودروهائی تولید میکنند که مصرفشون کم و کمتر از قبل باشه و حتی مصرف صدی 2-3 ولی خودروهای ما بلعکسه و هرخودرو جدید که میاد مصرفش بیش از قبلیهاست!
من یه 206 مدا 90 همون سال 90 صفر خریدم و مصرفش خارج شهر خورده بود صدی 5 و برچسب انرژی روی شیشه هم B هست و الان بعد 10 سال کارکرد این خودرو هنوزم همون صدی 5 باقی مونده و یه باک که 50لیتر میگیره وقتی مسافرت میریم و همش خارج شهر هست میشه باهاش 1000 کیلومتر رو رفت و بارها و بارها امتحان کردم !!ولی الان همین 206 جدید اولا برچسب انرژی خورده C دوما مصرفش نوشته فکر کنم 6 و نیم که بازم بیش از 6ونیم هست !
خب واقعا نباید به جز اضافه شدن خودرو هرسال و مصرف زیادخودروهای جدید مصرف بنزین بلابره وواقعا باید ثابت میموند با این تفاسیر ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۱
سلام.خودرو یک کالای مصرفی است نه سرمایه ای که به بورس رود و باعث دلالی و گرانفروشی چندبرابری خودروسازان انحصاری داخلی شود،کمی مغز خود را به کار بندازید،واردات میلیونی خودروهای کم مصرف و بدون تعرفه گمرکی را برای عموم مردم ایران ازاد کنید و به این دلالی در بورس پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۸ دی ۱۴۰۱
بنزین به قیمت ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
جلوی مشعل سوزی پالایشگاه ها را بگیرید آنرا به سوخت تبدیل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۸ دی ۱۴۰۱
تکنولوزی اش را نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۱
کی گفته نداریم؟! ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاهی که بجای نفت خام، گاز مصرف میکنه و سوخت تحویل میده!؟ حالا میشه از همون تجهیزات تازه در ابعاد کوچکتر برروی خروجی مشعلها نصب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
آخه بنزین لیتری ۳۰۰۰تومان باید هم هوا آلوده بشه وقتی لیتری ۲۵۰۰۰تومان بشه مرد میخوام یک باک بنزین بزنه اونوقت هم مشکل ترافیک حل میشه وهم آلودگی هوا هربچه ای ی پراید برداشته با ۱۰۰تومن باکشو پر میکنه تو خیابانها دور دور میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۱
۲۵۰۰۰ بنزین بشه گوشت میشه ۱۰۰۰۰۰۰ یک میلیون تو نمیخوری سوتغذیه میگیری میمیری دیگه اینجا پیام نمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
منابع ملی مردم ایران تو جیب افغانها و پاکستان و ترکیه همه داره قاچاق میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بررسی کنید چه کارخانه هایی بر سر راه لوله های بنزین و نفت وجود داره ، ممکنه که فردی کارخانه ای را به قصد دزدی بنزین یا تامین مواد اولیه اش که مرتبط با فعالیت تولیدش هست راه اندازی کرده و به طور مستمر از راه لوله و دزدی از مسیر گذر بنزین یا نفت تامین میکند
فکر میکنم از این دست کارخانه جات و یا صنایع کم نباشه ، لطفا مورد توجه قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بجای اینکه این همه صرف درست مصرف کردن کنین
کیفیت بنزین و کیفیت خودروها رو نظارت کنین
مشکل از خودرو و بنزین هست نه از مصرف مردم
جاده و دست انداز و سرعتگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مافیای خودرو در سایپا...
✅ سایپا: تمایلی به #قرعه‌کشی نداریم، در بورس می‌فروشیم❗️

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
صدای پای گرانی بنزیــــــــــــــــــــــن!!! :(
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۱:۱۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
دوچرخه دوچرخه دوچرخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
عوضش مدیریت بی عرضه تولید خودرو بی کیفیت گران خوب درامدی برای مسئولین داره .بعد ملت تاوان گرنی وسهمیه بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
زمینه سازی گرانی پای رسانه افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
کنترل بر سوخت خود یک توان قویی است قرار نیست ثروت ملی دود شود و به هوا و ریه های مردم رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
واقعا شما نه شرف دارید نه انسانیت

چون کارت سوخت بهترین ابزار مدیریت سوخت هست دیگه لازم نیست به بهانه واهی مدیریت مصرف بنزین را گرون کنید

مکه شما نمی فهمید که مردم داران از گرانی نبود می شوند ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بهتون گفتن برای گران کردن بنزین یاکاهش سهمیه خودروها زمینه سازی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
رئیسی میلیونی اتباع افغانی وارد کشور کرده بهشون اجازه گرفتن گواهینامه هم داده سیمکارتم که گرفتن اسنپ هم میتونند کار کنند دیگه هیچ شغلی وجود نداره که توش افغانی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
تولید خودروهای سبک و سنگین بی کیفیت هم باعث مصرف زیاد فرآورده ها میشود و هم آلودگی زیاد هوا ایجاد می کنند.
بایستی خودروهای باکیفیت و راندمان زیاد و مصرف کم فرآورده تولید شود که هزاران بار وعده داده شده ولی یک بار هم انجام نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۷ دی ۱۴۰۱
قیمت بنزین از آب معدنی که کمتر باشه همین میشه یارانه بنزین را به مردم بدین بنزین را لیتری ۲۵۰۰۰تومان کنیدهم آلودگی هوا ازبین میره هم اوضاع اقتصادی مردم بهترمیشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۰۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اوایل که میخواستن بنزین را گران کنن میگفتن // چون تایر هایتان کم باده مصرف بنزین در کشور بالا رفته // بعد گرانش کردن
حالا میگن // مدیریت مصرف بنزین یه ضرورته // اگه گفتید یعنی چی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
همیشه مزخرف گفته‌اید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اینقدر چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
ننگ بر لیبرال ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
ایران شده پر از اتباع بیگانه که دارن منابع ملی مردم ایران رو غارت میکنند قاچاق میبرن
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۸:۰۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مصرف از تولید بیشتر زنگ خطر بعدی بعد گاز بنزین شد
آب هم که از اول آلارمش روشن بود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۵۷ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اگر زیادی فکر میکنید دلسوزید چه شرکت نفت و چه شرکت گاز و چه وزارت نیرو و چه شهرداران و چه محیط زیست و چه سازمان انرژی اتمی و چه و چه و چه و دیگر سازمانها و مدیران و مسولان و وزارتخانه ها بفکر خودروهای برقی و گازی و افزایش این قطبخای پاک خودروسازی و ساخت صدها نیروگاه خورشیدی در سراسر کشور باشید دلیلی ندارد مردم خودرو نداشته باشند مردم نادان هم همراهی نکنند سوخت پاک و خودرو پاک و این حق شهروندان این سرزمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
در اینکه مدیریت مصرف سوخت ضرورت دارد شکی نیست ولی از خودتون شروع کنید که اصرار دارید مردم ماشینی سوار شوند که به جای ۵ لیتر ۱۰ لیتر می سوزاند. بخاطر همین لجاجت؛ ما روزانه داریم ۵۰ میلیون لیتر بنزین اضافه می سوزانیم. مسولین این ۵۰ میلیون سرمایه ای که روزانه می سوزد و دود می شود و می رود هوا با کیست و چه توجیهی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۶:۰۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مدیریت سوخت یک هنر است حتی بر روی مخازن سیار و کوچک هم باید میتر گذاشت
#کنترل مخازن
#کنترل چرخه از صفر تاصد
#کارتی شدن تمام مخازن
#کنترل مخازن
#کنترل چرخه از صفر تاصد
#کارتی شدن تمام مخازن
#کنترل مخازن
#کنترل چرخه از صفر تاصد
#کارتی شدن تمام مخازن
#کنترل مخازن
#کنترل چرخه از صفر تاصد
#کارتی شدن تمام مخازن
#کنترل مخازن
#کنترل چرخه از صفر تاصد
#کارتی شدن تمام مخازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
وقتی خودروی صفر کیلومتر شما بیشتر از خودروی فرسوده مصرف بنزین دارد یعنی اینکه مشکل از مدیریت و برنامه ریزی شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اصلا حواستون هست دارید با مردم چیکار میکنید پراید شده ۲۸۸ میلیون
چه وضعه مملکته چرا هیچی سرجاش نیست پس اینهمه وزیر و مسئول دارن چیکار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
حامی دلال ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
پول فراوان دزدها و بستن در واردات !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
موتور صفر وارد کنن بذاریم روی ماشین هامون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۸ دی ۱۴۰۱
نمیشه ماشین صفر وارد کنن بذارن رو موتورامون،خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
دزدها و رانتخوارها و سهمیه بگیران زیادی مصرف می کنن !
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۵:۱۷ ۱۷ دی ۱۴۰۱
گرونی و تورم و فقر ۳ عامل شده بدبختی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
ومسئولان بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مهمترین بخش مدیریت مصرف بنزین با جلوگیری از تولید فرغون به جای خودرو به مردم انجام می شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بابا عزیزان شما که دارین پولش رو از مردم میگیریم دیگه مشکل چیه
راه حل اینه که خودرو های به روز خارجی رو با قیمت منصفانه و جهانی وارد کنین که مصرف بهینه تری دارن
Germany
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
حمل نقل عمومی ۵۰ درصد باید بیشتز شه
تولید خوردو ۵۰ درصد کم شه
۵۰ درصد خودرو وارداتی باید هزینه حمل و نقل عمومی بدهند!
کشور باید مدیریت شه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
قیمت بنزین باید حداقل دو برابر بشه تا هوا کمی تمیز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
با این اوضاع نابسامان تورم و گرانی !!!!!!! ؛ اینگونه اظهار نظرات مبنی بر افزایش نرخ و قیمت بنزین ؛ واقعا تعجب و تأسف بسیار دارد !!!!!!!!
بهبود و ارتقاء وضعیت حمل و نقل عمومی از نظر کمی و کیفی موجب کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین می شود . همین طور ارتقاء کیفیت بنزین ......تمام اینها بر می گردد به وظایف دستگاه حاکمه و دولت ......... نه ؛ افزایش قیمت بنزین و ایجاد تورم چندین برابر مضاعف .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
خیلی وقت است دارید مدیریت می کنید شاید اینبار هم منظورتان افزایش قیمت یا کاهش سهمیه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مدیریت بنزین ضضرورت نیست بستن در فرغون ساز ضرورت است که ماشینش بنزین خوره داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
تمام نعمتهای خدا را باید درست مصرف کرد. اسراف حرام است. ما ایرانی ها شکر خدا چون به منابع خدادادی انرژی دسترسی داریم، قدر نمیدونیم و در مصرف گاز، آب، برق واقعا اسراف میکنیم. البته اکثریت ما اینجوری هستیم. باید به فکر نسلهای آینده هم باشیم. کافیه یه دور تو کوچه و خیابون بزنیم خواهیم دید چطور آب و برق و گاز داره هدر میره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
احسنت،درود بر شما...باهاتون موافقم،،،ولی ایکاش مسولین جهت رفع فقر و آرامش اقتصاد به کشور راهکارهای بسیار خوب ارائه و اجرایی کنند به امیدخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۷ دی ۱۴۰۱
تولید و واردات خودرو های هیبریدی و برقی........
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۱۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
تمامی خودروهای ایرانی را برقی کنید تا صرفه جویی بشود در مصرف بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مدیریت اقتصاد و معیشت مردم ضروری تر هست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۱:۲۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
وقتی مثل ماشین میریزن تو خیابون همین میشه دیگه آلودگی هم که بیداد می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بازم قصد گران کردن دارن و میخواهن زمینه روانی رو ایجاد بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
این صفحه مربوط به بنزین هستش لطفاً درباره نفت و بنزین بحث داشته باشید نه خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مصرف گاز بالا میرود مردم را متهم می کنند به ازدیاد مصرف و نمی گویند در پایین دست چقدر در سال شبکه گذاری شده و چقدر اشتراک جدید داشته اند مصرف بنزین بالا می رود مردم رو متهم می کنند که نمی گویند چقدر ماشین بی کیفیت وارد بازار شده و نمی گویند چقدر در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی ضعف داشته اند ووووو .... چرا با ارقام و آمار مداوم مردم متهم رده اول هستند چرا !؟
Canada
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بنزین رو بکنید لیتری 100 هزار تومن کسی جرات نکنه استارت پراید بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اتفاقا این پراید است که بدلیل هزینه کم نگهداری و مصرف پایین سوخت دلبری می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
بنزین را تا قطره آخر میسوزانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
این آمارهاچجوریه چرا باوجودتعطیلات کرونا و آلودگی هوامصرف انرژی و بنزین زیاد شده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
امریکا و اروپا غرق بحران و کمبود اترژی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۷ دی ۱۴۰۱
لطفا دیگه حرف از گرانی نزنیدمردم جون به لب شدند بس کنید ملت طاقت گرانی ندارند کم مصرف می کنند مصرف ماشینها استانداد نیست نظارت کنید تا خودرو کم مصرف وارد بازار شود
Iran (Islamic Republic of)
وحیده ن صالح میرحسنی روان ی
۰۹:۲۶ ۱۷ دی ۱۴۰۱
سلام.لطفا دیگر بنزین گران نکنید،خودروی کم مصرف وارد کنید میلیونی.گرانی دهها برابری خودرو و دلالی دو شرکت انحصاری داخلی دارد من و مردم را روانی می کند.پول دوچرخه از پول پراید زمان احمدی نژار گرانتر شده است.بردن خودرو به بورس به بهانه کشف قیمت چه صیغه ای بود درست کردید مگر کالای سرمایه ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اینا قبلا میگفتن مگه یخچال سند داره خودرو کالای سرمایه ای نیست مثل یخچال صدا و سیما به شدت روی این قضیه کار می‌کرد الان چه اتفاقی افتاده که بین یخچال و خودرو تفاوت قائل شدین واین یکی شد کالای سرمایه ای
Iran (Islamic Republic of)
nashenas
۰۹:۲۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اولا که کلی بیسواد در بین تصمیم گیرندگان وجود دارد هنوز فرق بین افزایش مصرف و اصراف رو بلد نیستند ( مردم اصراف نمیکنند )
سالی بیش از یک میلیون خودرو در کشور تولید میشود که با اب و یا هوا که کار نیمکنند با بنزین کار میکنند با فرض اینکه هر خودروری جدید روزی 10 لیتر مصرف داشته باشد سالی 10 میلیون لیتر به مصرف سال قبل اضافه میشود
دوما هرسال یک میلیون خودرو به ناوگان فرسوده اضافه میشود که این ناوگان هم به نوبه خود اگر روزی 2لیتر به خاطر فرسودگی سوخت بیشتری بسبت به سال قبل مصرف کند روزی 2 میلیون لیتر هم به اینصورت اضافه میشود
حالا شما پیدا کنید مصرف 16 درصد بیشتر نسبت به سال قبل رو خدا قوت خسته نباشید دلاور هههههههه
در زمینه مصرف گاز کشور هم همینطور اگر سالی 500 هزار خانه به مسکن کشور اضافه شود احتیاج به سوخت دارند حالا چرا مرتب این بیسوادان هر روز اعلام امار مصرف بیشتر میکنند جای تعجب دارد
واقعا این اقایون نیمدانند سالی 10 تا 15 لیتر به صورت خودکار به مصرف بنزین اضافه میشود نزدیک به یه دهه از افتتاح ستاره خلیج فارس گذشته اگر از همان روز به فکر ایجاد پالایشگاه دومی نظیر استاره خلیج فارس بودند همین روزها افتتاح میشد دیگر الان کاسه چه کنم چه کنم دست نمیگرفتید 10 سال خوردید و خوابیدید
دیگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریم و دیگران بخورنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۱
کامنت رو در صفحه اشتباه فرستادی آلبانی
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۵۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
سلام‌ ،

خخخخخخخخخخ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اسراف صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مطمینی مسوولین ما فقط بیسوادن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
دقیقا کاملا صحیح می‌فرمایید.یارانه که به سوخت داده میشه وسالی چند میلیارد دلاری هست دقیقا داره به خودروساز داده میشه نه مردم ولی منت سر مردمه تکنولوژی پایین بازار انحصاری و مصرف سوخت صدی نه و ده لیتر اگه یکم مسیولین منطقی و هزینه نگر بودند تعرفه خودرو صفر میشد خودرو برقی بنزینی کم مصرف وارد میشد هم کاهش مصرف سرانه داشتیم هم بنزین صادر میشد هم آلایندگی پایین میومد .ولی راحت‌ترین کار گران کردن بدون توجه به عواقب و ادامه کار اشتباه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۷ دی ۱۴۰۱
مصرف استاندارد خودرو در جهان هر ۱۰۰ کیلومتر ۴ لیتره
در ایران ۸ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر

با این خودروهای سواری و باری فرسوده به هیچ جا نمیرسیم
مصرف کشور روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر که باید به ۵۰ برسه
Iran (Islamic Republic of)
وحیده ن صالح میرحسنی روان ی
۰۹:۱۱ ۱۷ دی ۱۴۰۱
اگه میخواهید گران کنید خجالت نکشید،بگید تکلیفمون بدونیم،اگه شد کلا بریم.سلام.گرانی دهها برابری خودرو و دلالی دو شرکت انحصاری داخلی دارد من و مردم را روانی می کند.پول دوچرخه از پول پراید زمان احمدی نژار گرانتر شده است.بردن خودرو به بورس به بهانه کشف قیمت چه صیغه ای بود درست کردید مگر کالای سرمایه ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
گلم این همه خودرو تولید می کنید و کلی هم به لطف عزیزان وارد می کنید بعد تو باکشون بجای بنزین چی باید بریزن بعدش سلطان همونجور که خودرو تولید میشه همونجور باید سوخت تولید کنید این دیگه خیلی ساده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
سلام ، هنوز متوجه نشدید ی عده بی فکر دارن به حرف اونور آبیها عمل میکنند ، گاز بی رویه مصرف میکنند بنزین بی رویه مصرف میکنن ، آب همینطور ، برق همینطور ، به گفته خودشون میخوان منابع جمهوری اسلامی تموم بشه ... اینقدر این قشر که متوجه نیستند خودشونم تو این مملکت زندگی میکنن اگه اتفاقی بیفته دودش تو چشم اونام میره . فکر کردن تموم شه میان با افتخار میگن ما تمومش کردیم .بعد جایزه میگیرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
رئیسی میلیونی اتباع افغانی وارد کشور کرده بهشون اجازه گرفتن گواهینامه هم داده سیمکارتم که گرفتن اسنپ هم میتونند کار کنند دیگه هیچ شغلی وجود نداره که توش افغانی نباشه
آخرین اخبار