شاخص اجرای طرح هادی در آذربایجان غربی به ۴۰ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: شاخص اجرای طرح هادی و بهسازی معابر روستا‌های این استان از ۳۵ درصد خرداد امسال با ۵ درصد افزایش اکنون به ۴۰ درصد رسیده است.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: از خرداد سال جاری تا آذر با استفاده از اعتبارات استانی و ملی در ۲۳۰ روستای جدید و نیمه تمام بالای ۲۰ خانوار این استان طرح هادی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این طرح به‌منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت فیزیکی روستا و نیز ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان با استفاده از اعتبارات سالیانه عمران و نوسازی روستا‌ها و مشارکت جدی و موثر روستاییان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: از مهمترین اقدامات در اجرای این طرح می‌توان به احداث و اصلاح شبکه معابر، میادین و محل تجمع، پیاده رو سازی، ایجاد فضای سبز و اصلاح شبکه دفع آب‌های سطحی اشاره کرد.

برزگر ادامه داد: در این مدت (خرداد تا آذر) با اجرای طرح هادی در ۲۳۰ روستای جدید و نیمه تمام بالای ۲۰ خانوار استان، تعداد هشت هزار و هفت خانوار ساکن در این روستا‌ها از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۹۴ تخصیص قیر یارانه‌ای جهت اجرای آسفالت معابر روستایی از محل بند‌ی تبصره ۲ قانون بودجه با مدیریت و محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه کاری این نهاد قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.