افتتاح اقامتگاه بوم گردی در روستای مهاباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: در اولین روز از هفته دولت، اقامتگاه بوم گردی سیران در روستای عیسی‌کند با هزینه شخصی به بهره برداری رسید.

ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد در آیین افتتاح پروژه بوم گردی روستای عیسی‌کند، گفت: اقامتگاه بوم گردی سیران با ظرفیت ۹۵۰ نفر در سال با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: از این میزان اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان آورده شخصی بوده و ۸۰ میلیون تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و با زیربنای ۱۳۰ کمتر با معماری سنتی توسط سیران فرهادی بانوی کارآفرین این روستا احداث شده است.

صدفی گفت: شهرستان مهاباد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان و غرب کشور با کمبود مراکز اقامتی روبروست و میراث فرهنگی از طرح‌های بوم‌گردی برای افزایش ظرفیت اقامت گردشگران حمایت می‌کند.

میر قادری فرماندار ویژه مهاباد نیز در آیین افتتاح این پروژه گردشگری از رسانه‌ها خواست نسبت به معرفی اقامت‌گاه‌های بوم گردی شهرستان به گردشگران شهر‌ها و استان‌های همجوار اقدام کنند.

وی افزود: اجرای طرح هادی روستای عیسی کند با توجه به ایجاد این واحد بوم گردی و پتانسیل‌های گردشگری این روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

امروز با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد و جمعی از مسئولان این شهرستان، اقامتگاه بوم گردی سیران در روستای عیسی‌کند در محور مهاباد – بوکان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.