سیل در فیلیپین ۵۱ کشته بر جا گذاشت

سیل در فیلیپین ۵۱ کشته و بیش از ۱۹ مفقود بر جا گذاشته است.

مقامات روز دوشنبه اعلام کردند که هزاران نفر در فیلیپین به دنبال سیل ویرانگر کریسمس در پناهگاه‌های اضطراری باقی مانده‌اند، زیرا تعداد قربانیان به ۵۱ نفر و ۱۹ مفقود رسیده است.

به گزارش رویترز، بر اساس گزارش شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایا، منطقه شمالی میندانائو بیشترین قربانیان این فاجعه را متحمل شد و ۲۵ نفر کشته شدند. بیشتر تلفات ناشی از غرق شدن و رانش زمین بوده و در میان مفقودان ماهیگیرانی که قایق هایشان واژگون شده است، بوده‌اند.

سیل در اکثر نقاط این فروکش کرده است، اما بیش از ۸۶۰۰ نفر همچنان در پناهگاه‌ها هستند.

آژانس مدیریت بلایای طبیعی گفت که بیش از ۴۵۰۰ خانه در اثر سیل به همراه جاده‌ها و پل‌ها آسیب دیده اند و برخی از مناطق هنوز با قطعی برق و آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

مقامات گفتند که دولت مواد غذایی و سایر اقلام ضروری را ارسال کرد، تجهیزات سنگین را برای عملیات پاکسازی مستقر کرد و ورقه‌های آهنی و کیت‌های تعمیر سرپناه را تهیه کرد. تیم‌هایی از پایتخت مانیل برای کمک به جوامعی که آب پاکیزه محدودی داشتند در راه اندازی سیستم‌های تصفیه آب اعزام شدند.

حداقل ۲۲ شهر و شهرداری وضعیت فاجعه آمیز اعلام کرده اند. این اقدام امکان آزادسازی بودجه اضطراری و تسریع تلاش‌های توانبخشی را فراهم می‌کند.

اداره هواشناسی ایالتی اعلام کرد، یک خط برشی - نقطه‌ای که هوای گرم و سرد به هم می‌رسد - هفته گذشته باعث باران‌های شدید در بخش‌هایی از کشور شد و باعث سیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار