سیل در فیلیپین جشن کریسمس را بر هم زد + تصاویر

سیل شدید در میانه جشن کریسمس در فیلیپین، هزاران نفر را آواره کرده و ۸ نفر را نیز به کام مرگ کشاند.

مقامات فیلیپین امروز (دوشنبه) گزارش دادند که دست کم هشت نفر به دلیل سیل ناشی از باران‌های شدید در استان‌های جنوبی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش رویترز، سیل شدید در جشن کریسمس هزاران فیلیپینی اختلال ایجاد کرده و موجب شد هزاران نفر مجبور به تخلیه خانه‌های خود شوند.

تصاویر در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیرو‌های امدادی به ساکنان کمک می‌کنند تا از آب‌های عمیق ناشی از دو روز بارندگی متوسط تا شدید در مرکز و جنوب فیلیپین خارج شوند.

آژانس ملی بلایای طبیعی فیلیپین می‌گوید از میان ۸ کشته، ۵ نفر بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داده‌اند. افزون بر این، ۱۹ نفر نیز مفقود شده‌اند. داده‌های وزارت رفاه اجتماعی نیز نشان می‌دهد نزدیک به ۴۶ هزار نفر در مراکز تخلیه پناه گرفته‌اند. ساکنان می‌گویند تمام وسایل خود را به خاطر سیل از دست داده و به غذا و لباس نیاز دارند.

فیلیپین، مجمع الجزایری با بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ جزیره است که سالانه به طور متوسط شاهد ۲۰ طوفان گرمسیری است. این کشور آسیای جنوب شرقی تحت تاثیر شرایط نامساعد جوی مانند باران‌های موسمی است که باعث رانش زمین و سیل‌های مرگبار می‌شود و به محصولات زراعی آسیب می‌رساند.

مردم در سیل فیلیپین

مردم گرفتار در آبگرفتگی خیابان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار