ثبت ۸۰۰۰ تخلف اقتصادی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار و ۹۲۰ مورد تخلف اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.

ایرج حسن پور  اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون از طریق مرکز مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با شماره ۱۲۴ تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۹ گزارش مردمی پاسخ داده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: از کل گزارش‌های دریافتی هفت هزار و ۹۲۰ تماس منجر به ثبت تخلف و مابقی گزارشات دریافتی از طریق راهنمایی توسط کارشناسان این مرکز پاسخ لازم داده شده که ۴۴ درصد از این گزارشات منجر به ثبت تخلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین گزارشات اخذ شده از طریق این مرکز طی مدت اعلام شده مربوط به گرانی کالا به ویژه مواد غذایی و خوراکی و روغن، عدم رعایت ساعات کار نانوایی‌ها و توزیع گاز مایع بوده است.

حسن پور گفت: در این مدت یک هزار و ۶۴۴ مراجعه حضوری مردمی به این مرکز انجام شده که تمامی گزارش‌ها و درخواست‌ها به کارشناسان مربوطه در بخش‌های مختلف تولید، تجارت، بازرسی و نظارت برای رسیدگی به کارشناسان مربوطه ارجاع شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم دولت موضوع پاسخگویی است و هر سیستم لازم است در برابر افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها پاسخگو باشد؛ هدف از ایجاد «مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت» در وزارت صمت ارتقا سلامت اجتماعی، از بین بردن فاصله بین مردم و مسئولین، کاهش نارضایتی عمومی، تسهیل امور مردم و برخورداری دولت از حمایت مردمی در تصمیم‌گیری‌هاست.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره‌کل صمت استان آمادگی دریافت گزارشاتی اعم از تخلفات صنفی و اقتصادی، ارتباط با سامانه‌های مرتبط از جمله جامع تجارت، انبارها، همتا و سایر خدمات مرتبط با بخش‌های تولید و تجارت از طریق تلفن ۱۲۴ را دارد و کارشناسان این مرکز از ساعت ۷ تا ۲۰ روز‌های عادی و از ساعت ۹ تا ۱۶ روز‌های تعطیل به صورت برخط پاسخگوی مردم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار