ضعف فرهنگ کار یکی از مشکلات استان کرمان است

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی استان کرمان گفت: مردم به این نتیجه رسیدند که صرفا باداشتن مدرک تحصیلی نمی‌توان وارد بازار کار شد.

 مسعود ایرانمنش با اشاره به فعال بودن ۴۰۰نفر از مدرسان فعال دراستان گفت:دانشگاه علمی و کاربردی براساس نیازسنجی شغل رشته ایجاد می‌کند و باجنبه‌های علمی، مهارتی و کاربردی سرو کار دارد.

او بابیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی بیشتر جنبه نظارتی و کنترل واحد‌های آموزشی را دارد  و بااشاره به اینکه کرمان بهشت کاراست تصریح کرد: این دانشگاه دررشته‌های ثابت دیگر دانشگاه‌ها وارد نمی‌شود و رشته‌هایی جدید براساس شغل جدید ایجاد می‌کند و همچنین از استارت هاپ‌ها که زمینه کارآفرینی دارند حمایت می‌کند.

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی استان کرمان گفت: این دانشگاه مکمل موسسات آموزش عالی دیگر است تاخلاَهای دانشگاه‌های دیگر را پر کند. 

ایرانمنش با اشاره به بحران بیکاری به ویژه دربین فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: عدم مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی منجر به افزایش بیکاران می‌شود.

او بابیان اینکه تقریبا ۷۰درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی و کاربردی مشغول به کار می‌شوند گفت:۱۳ مرکز علمی کاربردی در استان فعال هستند که ۸ مورد آن در شهر کرمان مستقر است و به دنبال فعال کردن مراکزی در جنوب استان هستند.

او افزود: یکی از نشانه‌ها و شاخص‌های قوت یا ضعف فرهنگ کار براساس درامد سرانه است و درآمد سرانه سالانه مردم استان کرمان حدود ۷۰ میلیون تومان است در حالی که متوسط کشور ۱۲۰ میلیون تومان است و این نشان دهنده ضعف فرهنگ کار است.

ایرانمنش با انتقاد از قدیمی بودن برخی رشته‌های دانشگاه‌های عالی گفت: بسیاری از رشته‌های دانشگاه‌های عالی باید بازنگری شوند و این زمان بر است، اما در دانشگاه علمی کاربردی به دلیل پویا بودنش در کمترین زمان ممکن می‌تواند رشته جدید را تعریف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.