مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

لزوم جلوگیری از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در تبریز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی بر لزوم جلوگیری از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز در تبریز تاکید کرد.

آقای هنربر در همایش تخصصی تاثیر کاربری اراضی شهری در کاهش اثرات بلایای طبیعی در تبریز با بیان اینکه خطر و تهدیدات زیادی در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز از حیث زلزله وجود دارد گفت: در اثر کم کاری برخی‌ها در گذشته فضای سبز شهری تبریز به سکونتگاه‌های غیرایمن تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: کلانشهر تبریز حدود ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد که اگر زلزله بزرگی گریبانگیر شهر شود تلفات مالی و جانی جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

آقای هنربر با بیان اینکه ماده ۱۴ قانون بحران تمام تکالیف واحد‌های دخیل را ابلاغ کرده است افزود: با توجه به اینکه زمان وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست ولی با عزم جدی تمام ارگان‌های دخیل در امر پیشگیری می‌توان از طریق راهکار‌های مقاوم سازی و نوسازی خسارت و تلفات مالی و جانی را به حداقل رساند.

وی با اشاره به مشارکت فعال سازمان‌های مردم نهاد استان در امدادرسانی در مواقع بحرانی و توسعه آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی در حوزه ایمنی و مقابله با آسیب‌های زلزله تاکید کرد: مسئولان امر نیز باید تسهیل کننده و قدردان این همراهی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اقدامات خوبی در حوزه بازآفرینی شهری در تبریز شروع شده است، اما جابجایی و محل یابی حاشیه‌نشین‌ها به صورت طرح ملی مطرح شود چرا که این اقدام به تنهایی از توان شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی استان خارج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار