دبیر کمیته شهدای قرآنی پایتخت تشریح کرد؛

شناسایی دو هزار شهید قاری و حافظ قرآن در سطح کشور

قربانی گفت: حدود ۲ هزار شهید قاری و حافظ قرآن شناسایی شده اند و از این تعداد، حدود ۲۵۰ شهید از سطح تهران هستند.

رحیم قربانی، دبیر کمیته شهدای قرآنی پایتخت، درمورد جزئیات برگزاری کنگره و همایش «شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» بیان کرد: کمیته شهدای قرآنی که متشکل از نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و مردمی است از مدت‌ها پیش فعالیت‌هایی را برای شناسایی شهدای قاری قرآن، حافظ قرآن و معلم قرآن شروع کرده است و یادواره سوره‌های سرخ، با موضوع و محوریت «شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» و حضور خانواده معظم این شهدا و همچنین اساتید، قاریان، حافظان ممتاز و بین‌المللی، فعالان قرآنی و عموم مردم برگزار می‌شود.

او گفت: این یادواره منحصراً برای کسانی است که به عنوان قاری ممتاز قرآن مطرح بودند و در این مراسم از خانواده‌های شهدای قرآنی که دو یا سه شهید تقدیم اسلام کرده اند، تجلیل می‌شود.

قربانی با اشاره به تعداد شهدای شناسایی شده ادامه داد: از سال ۹۲ که کار شناسایی را شروع کرده بودیم بحثی از شهدای حرم نبود، اما در حال حاضر، حدود ۴۰ شهید قاری، معلم و حافظ قرآن مدافع حرم نیز شناسایی شده اند و خانواده برخی از آن‌ها در برنامه امشب حضور دارند و تجلیل می‌شوند.

دبیر کمیته شهدای قرآنی پایتخت افزود: در سطح کشور، حدود ۲هزار شهید قاری و حافظ قرآن شناسایی شده اند و از این تعداد، حدود ۲۵۰ شهید از سطح تهران هستند که همگی بر اساس تعالیم قرآنی و با تأسی به آیات قرآن کریم، جان خویش را فدای اسلام و قرآن کرده اند. این شناسایی‌ها همچنان توسط اساتید قرآنی در حال پیگیری است.

قربانی، درمورد چگونگی شناسایی شدن این شهدا بیان کرد: کمیته‌ای توسط نهاد‌های مختلف قرآنی با محوریت سازمان قرآن و عترت، بسیج و سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) شکل گرفت و به پایگاه‌های بسیج و نهاد‌های مختلف قرآنی اعم از سازمان دارالقرآن کریم، شورای عالی قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه و امور مساجد اعلام شد و دستگاه‌های مختلف شناسایی‌ها را آغاز کردند.

او افزود: اساتید مختلف، شاخص‌هایی را برای یک قاری مطرح، حافظ مطرح یا معلم قرآن در مدارس یا جا‌های دیگر طرح کردند و شناسایی بر اساس این شاخص‌ها آغاز و برنامه‌های مختلفی از جمله دیدار با خانواده‌های این شهدا انجام شد و برخی از خانواده‌های شهدا در دیدار‌های مختلف معرفی شدند که از این خانواده ها، مستند‌های مختلف تهیه شد و همچنان این برنامه‌ها ادامه دارند و هموطنان نیز می‌توانند با سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در ارتباط باشند و این شهدا را معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار