سالمندان و کودکان در تیررس ابتلا به آنفلوآنزای حاد

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آمار موجود، گروه سنی ۶۵ سال به بالا و کودکان زیر یک سال بیشترین آمار بدحالی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا را به خود اختصاص داده اند.

ناصر امینی  مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای آذر تاکنون ۸۵۷ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی با علایم آنفلوآنزا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از ۸۳۹ نفر آن‌ها تست آنفلوآنزا گرفته شده و ۳۴ مورد مثبت بوده است.

او افزود: بیشترین آمار بدحالی ناشی از آنفلوآنزا به ترتیب به گروه سنی ۶۵ سال به بالا، کودکان زیر یک سال، سالمندان ۵۵ تا ۶۴ سال و کودکان ۵ تا۱۴ سال اختصاص دارد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در خصوص بیماری کرونا نیز از ابتدای آذر تا پایان این ماه هزار و ۴۴۵ نفر به مراکز منتخب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند که از این تعداد تست کووید ۲۶ نفر مثبت اعلام شده است،ادامه داد: در این مدت هزار و ۴۱۱ نفر نیز به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که نتیجه تست ۳۴ نفر از آن‌ها مثبت اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.