عبور از موج آنفلوانزا در مشهد

مدیر پیشگیری از بیمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون از موج اول آنفلوانزا عبور کرده‌ایم و آمار مبتلایان به این بیماری رو به کاهش است.

 ناصر امینی، مدیر پیشگیری از بیمار‌ی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهددرباره آمار مبتلایان به آنفلوانزا گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال اولین گروهی هستند که تعداد زیاد بستری‌شدگان آنفلوانزا را داشتند و پس از این گروه، کودکان در رده سنی ۵ تا ۱۴ سال بیشترین آمار بستری‌شدگان در مراکز درمانی بوده‌اند.

او افزود: در فصل پاییز و زمستان اوج آنفلوانزا را داریم. آنفلوانزا بیماری ویروسی و حادی است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و با علائمی شبیه سرماخوردگی نظیر تب و آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، درد‌های عضلانی و در کودکان با علائم گوارشی نظیر دل درد اسهال و استفراغ همراه است.

مدیر پیشگیری از بیمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تفاوت سرماخوردگی با آنفلوانزا در شروع ناگهانی علائم است، ولی در سرماخوردگی فرد از دو روز قبل احساس ضعف و بیحالی دارد. گروه‌های خطر در آنفلوانزا، کودکان، زنان باردار و سالمندان بالای ۶۵ سال هستند.

امینی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در دانشگاه‌های تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به‌دلیل علائم حاد تنفسی بستری شده‌اند که اکنون از موج اول عبور کرده‌ایم و آمار مبتلایان به آنفلوانزا رو به کاهش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.