نوسان شاخص کل سهام بورس اوراق بهادار کشور‌های اروپایی

در پی اعلام سیاست های جدید چین برای مهاجران،‌ شاخص کل سهام بورس اوراق بهادار کشور‌های اروپایی در معاملات امروز افزایش یافت.

در پی اعلام چین مبنی بر اینکه از محدودیت‌ها و سخت گیری‌های کرونایی می‌کاهد و دیگر مانند گذشته سیاست کووید صفر را دنبال نمی‌کند، شاخص کل سهام بورس اوراق بهادار کشور‌های اروپایی در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، شاخص کل سهام بورس اوراق بهادار پاریس (CAC ۴۰)، در آغاز معاملات امروز با یک صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات پیشین، به شش هزار و ۵۴۹ واحد رسید.

شاخص کل سهام بورس اوراق بهادار فرانکفورت آلمان (Dax)، در معاملات امروز ۱۵ صدم درصد نسبت به پایان معاملات پیشین، افزایش یافت.

شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن (FTSE ۱۰۰)، که ‏‏در آن در هر ‏‏روز ‏کاری سهام ۱۰۰ ‏‏شرکت ‏مهم و ‏بزرگ ‏‏‏‏انگلیس، ارزشگذاری و ‏خرید ‏و ‏فروش ‏‏می شود،۹۲ صدم درصد، نسبت به پایان معاملات پیشین، افزایش یافت.

با این حال شاخص سهام بورس یورواستاکس (Eurostoxx ۵۰)، که در ‏آن در هر روز کاری ‏‏سهام ۵۰ شرکت اروپایی ارزشگذاری و خرید و فروش می‌شود، در معاملات امروز هفت صدم درصد، نسبت به پایان معاملات پیشین، کاهش یافت.

شاخص سهام بورس ‏یوروفرست (Eurofirst ۳۰۰)، که در ‏آن در هر روز کاری ‏‏سهام ۳۰۰ شرکت بزرگ ‏منطقه یورو، ‏ارزشگذاری و خرید و ‏فروش می ‏شود ۳۲ صدم درصد، نسبت به پایان معاملات پیشین، افزایش یافت.

در بورس استاکس ۶۰۰ (STOXX ۶۰۰) که در ‏آن در هر روز کاری ‏‏سهام ۶۰۰ شرکت کوچک، متوسط و بزرگ ‏ ۱۸ کشور اروپایی در آن ‏ارزشگذاری و خرید و ‏فروش می ‏شود و تقریبا ۹۰ درصد سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های اروپایی را پوشش می‌دهد، شاخص سهام در معاملات امروز ۱۶ صدم درصد، نسبت به پایان معاملات پیشین، افزایش یافت.

قرارداد‌های آتی که بر روی شاخص‌های ‏بورس ‏منعقد می‌شود‏، یعنی قرارداد‌هایی که تحویل دارائی پایه و سهام در آینده صورت می‌گیرد در بازار بورس اوراق بهادار نیویورک افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار