آغاز مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام/ پیچیدن عطر یاس در خیابان‌های شیراز

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر ۱۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از لحظاتی پیش در شیراز آغاز شد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس از لحظاتی پیش از میدان ارم در شیراز آغاز شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور مردم ولایتمدار و خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی از میدان ارم مقابل دانشگاه شیراز از ساعت ۹ صبح آغاز و به سمت میدان دانشجو ادامه و حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در میدان امام حسین(ع) این شهر خاتمه پیدا خواهد کرد.

مردم  قدرشناس و شهید پرور شیراز در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، با حضور حماسی و دشمن شکن خود در مراسم با شکوه وداع و تشییع  پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس که در سالروز شهادت ام ابیها ، حضرت فاطمه (س ) برگزارشد، شرکت کردند.

پیکر مطهر چهار شهید گمنام سه شنبه بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز و در محل استانداری فارس، اداره کل آموزش و پرورش این استان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر مطهر سایر شهدا نیز بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز به سایر شهرستان های استان فارس برای خاکسپاری منتقل می شود.

پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.

پیش از این مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس شهدای تازه شناسایی شده استان فارس که ششم دی تشییع می‌شوند را معرفی کرد.

بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بودند.

شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده بود.

بر این اساس، شهیدسلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار