نوزدهمین سالگرد جانباختگان زلزله بم برگزار شد

نوزدهمین سالگرد جانباختگان زلزله بم با حضور مسئولین و معاون وزیر راه و شهر سازی در بهشت زهرای این شهر برگزار شد.

با حضور مسئولین معاون وزیر راه و شهر سازی نوزدهمین سالگرد جانباختگان زلزله بم در بهشت زهرا این شهر برگزار شد.

حجت السلام دانشی امام جمعه بم گفت : یاد و خاطره جانباختگان زلزله سال ۱۳۸۲ بم را گرامی می‌داریم آنچه مردم بم را سر پا نگه داشت صبر استقامت و ایمان به خدا و اهل بیت بود، در زلزله بم‌مردم زیادی جان‌خود را از دست دادند، برای همه غیر قابل باور بود بم بعد از گذشت ۱۹ سال ساخته شده باشد از دل ویرانه‌ها شهر بم‌ مستحکم‌ و زیبا ساخته شده است.

امام‌جعه بم خواستار رفع کوچه‌های خاکی بم  شد و افزود: بعد از گذشت ۱۹ سال از زلزله کوچه‌های بم هنوز خاکی هستند.

برزنگ‌ فرماندار بم‌گفت: صبر مردم بم ریشه در اصالت مردم بم دارد، بم امروز یکی از مستحکم‌ترین و مقاوم‌ترین جوانترین شهر‌های ایران است در زلزله ۸۲ ایران برای بم بود و بعد از گذشت ۱۹ سال از زلزله امروز بم برای ایران است، امیدواریم حادثه تلخ زلزله بم در هیچ‌کجای کشور دیگر تکرار نشود.

غصنفرابادی نماینده مردم شرق استان کرمان گفت: یاد جانباختگان زلزله و یاد خاطره سر دار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را گرامی میداریم زلزله بم عبرت و الگو شده در کشور باید در ساخت ساز‌ها مقاوم سازی رعایت شود از زلزله بم درس گرفتیم که باید ساخت ساز در کشور جدی و با استاندارد انجام شود.

آیینی معاون وزیر را و شهرسازی گفت : بم برای ایران نماد است ۳۵ سفیر شهر بم در در گرو ایران دارند و امروز بمی‌ها نگران کشور هستند برای ساخت ساز و بافت‌های فرسوده.

آیینی گفت : در کشور ۱۳۳۵ کیلومتر طولی بافت فرسوده داریم و در بم ۶۰ کیلومتر ان انجام شده است بم همراه با باز افرینی شهری در آن شروع شده و به زودی در سال آینده دیگر کوچه خاکی در بم‌ نداریم و جشن اسفالت کوچه‌های خاکی بم را خواهیم‌گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.